DERS ADI

: Günlük Yaşamda Bilim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FSH 0008 Günlük Yaşamda Bilim SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Fen Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MUHİTTİN AYGÜN

Dersi Alan Birimler

Fizik (İ.Ö)
Kimya
Biyoloji
İstatistik (İ.Ö)
Bilgisayar Bilimleri
Matematik (İ.Ö)
İstatistik
Kimya (İ.Ö)
Fizik
Matematik
Fen Fakültesi

Dersin Amacı

Günlük yaşamda karşılaşılan olaylar, olgular ile bilimsel bilgileri ilişkilendirebilme yetisini kazandırmaktır. Fizik, kimya, biyoloji ve matematiğin doğayı tanıma, madde ve enerji arasındaki ilişkileri inceleme bilimleri olduğunu, bilimin bir kültür birikimi olarak ele alınmasını içermektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Günlük yaşamdaki olayları bilimsel olgular ışığında tanımlayabilme
2   Bilimsel gerçeklerden yola çıkarak doğayı tanıyabilme
3   Bilimin gelişiminde fizik, kimya biyoloji ve matematiğin önemini kavrayabilme
4   Günlük yaşamda karşılaşılan olayları bilimsel gerçekler çerçevesinde inceleyebilme
5   Günlük hayatta bilim dilini kullanarak olayları ifade edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilimin yöntemleri, Bilimsel düşünce ve bilimsel yaklaşım
2 Doğru bilinen yanlışlar, yanlış bilinen gerçekler
3 Doğadaki Bilimsel tespitlerin toplumsal modellemelerde referans değeri
4 Hayvanlar aleminde ki sosyal hayatın toplumsal modellemelerde referans değeri
5 Fiziksel, biyolojik ve kimyasal formüllerden çıkarak doğanın insan algılamasındaki düşünce yaklaşımları
6 Belirsizlik ilkesinin toplumsal algılamaya uygulanması
7 Element ve molekül davranışlarının insan davranışlarının değerlendirmesine uygulanması
8 Ara Sınav
9 Üçlü nokta mucizesi
10 Matematik modellemelerin üretim teknolojisinde kullanılması
11 Yabancı kökenli kelimelerin oluşturduğu kavram kargaşaları
12 Yapay üretimlerin günlük yaşamdaki yeri, çeşitleri, çıkış ve kullanım amaçları, toplumsal ve potansiyel tehlikeleri, varsa ekolojik etkileri, (Tatlandırıcılar, Uyuşturucular, GDO lu ürünler, suni gübre, melez tohum, klonlama vs )
13 Ödev Sunumları
14 Ödev Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlgili konulardaki literatürler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Tartışma
3. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + OD * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Ara sınav, sunum ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci yarıyıl içinde bir ödev raporu hazırlayacak ve sunacak, yarıyıl sonu sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

muhittin.aygun@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 52

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.13354
ÖK.23354
ÖK.33354
ÖK.43354
ÖK.53354