DERS ADI

: Eğitimde Drama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5007 Eğitimde Drama SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CENK KEŞAN

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Eğitim Bilimleri
Coğrafya Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Almanca Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

a) Drama kavramını, dramanın gelişimini ve tarihçesini açıklamak, pedagojik- eğitsel- drama, yaratıcı drama ve psiko-dramanın kavramlarıyla tekniklerini, aşamalarını ve ayrıca drama grup sürecinin özelliklerini ve eğitim - öğretimde nasıl kullanılabileceğini tartışmak ve uygulamalar yaparak kavratmaktır.
b) Eğitimde drama uygulamalarına ait örneklerin geliştirilmesi becerisini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dramanın temel kavramları bilgisi.
2   Dramanın gelişimi ve tarihçesini kavrayabilme.
3   Pedagojik drama, yaratıcı drama ve psiko-drama arasındaki benzerlik ve farkları açıklayabilme
4   Drama liderliği ve dramatistliğe ait özellikler bilgisi
5   Dramanın aşamalarını ve tekniklerini kavrayabilme
6   Bir yöntem olarak dramayı planlama ve uygulama becerisi kazanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve ders programının açıklanması
2 Drama nedir Türkiye de ve dünyada dramanın gelişimi ve tarihçesi
3 Dramanın ilke ve yararları, Liderlik ve dramatistlik
4 Grup dinamikleri, yaratıcı drama ve psiko-dramayla ilgili kavramlar, farklar ve benzerlikler
5 Dramada aşamalar, süreç, ısınma oyunları, teknikler, drama planı hazırlama
6 Dramada kuram ve kuramcılar
7 vize
8 Drama sürecine ait uygulamalar-1 Öğretim elemanı tarafından planlanan
9 Drama sürecine ait uygulamalar-2 Öğretim elemanı tarafından planlanan
10 Eğitimde dramaya ait örnek sunumlar-3 öğrenci grupları tarafından planlanan
11 Eğitimde dramaya ait örnek sunumlar-4 öğrenci grupları tarafından planlanan
12 Eğitimde dramaya ait örnek sunumlar-5 öğrenci grupları tarafından planlanan
13 Eğitimde dramaya ait örnek sunumlar-6 öğrenci grupları tarafından planlanan
14 Eğitimde dramaya ait örnek sunumlar-7 öğrenci grupları tarafından planlanan
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Adıgüzel, H.Ömer (1993) Oyun ve Yaratıcı Drama İlişkisi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi,
San, İ.(2004). Eğitimde Yaratıcı Drama, Abece: Eğitim ve Ekin Dergisi,212, pp.3-5.
Akar Vural ,R. Ve Somers J.W. ( 2011). İlköğretimde Drama: Kuram ve Uygulama, Pegem A Yayıncılık; Ankara
Akoğuz,A.l-Akoğuz M,(2010).Okul öncesi ve ilköğretim için yaratıcı drama etkinlikleri, Final Yayıncılık: İstanbul.
Dökmen,Ü..(2006).Sosyometri ve Psikodrama ,Sistem Yayıncılık, İstanbul.
İlhan,Ç.A., Okvuran, A ve Adıgüzel, Ö.H. (2004). Drama, MEB. Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi; İstanbul
Küçükahmet vd. (2001). İlköğretimde Drama (çeviri), Nobel yayıncılık; Ankara
Nuhoğlu,M.M ve Çakmakçı,C.C. (2007) İlköğretim Birinci kademede Drama ve Etkinlikler, Kök yayıncılık; Ankara
Önder, A. (2003). Yaşayarak öğrenme için eğitici drama. Beşinci baskı, Epsilon yayıncılık; İstanbul.,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek olay inceleme, araştırma önerisi hazırlama ve sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunumlar, tartışma, öğrenci yansıtmaları, araştırma önerisi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

halesucuoglu@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 3 5 15
Ödev Hazırlama 3 5 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1444443
ÖK.2444443
ÖK.3444443
ÖK.4444443
ÖK.5444443
ÖK.6444443