DERS ADI

: Karşılaştırmalı Eğitim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5015 Karşılaştırmalı Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CENK KEŞAN

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Eğitim Bilimleri
Coğrafya Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Almanca Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilerin diğer ülkeler hakkında bilgi edinmeleri ve Türkiye'deki eğitim sistemi ile karşılaştırma yapabilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öncelikle ülkemizin eğitim sistemi hakkında bilgi sahibi olmak.
2   Diğer ülkeler hakkında bilgi sahibi olmak.
3   Çeşitli eğitim sistemlerini tanıyarak karşılaştırabilmek.
4   Ülkelerin eğitim sistemleri hakkında karar verebilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Türk Eğitim Sistemi
2 2. Karşılaştırmalı Eğitim Nedir
3 3. Karşılaştırmalı Eğitimde Tarihsel Gelişim ve Yöntem
4 4. ABD
5 5. Rusya, Küba
6 6. İngiltere, İskoçya
7 7. Ara Sınav
8 8. Fransa, İtalya, İspanya
9 9. Almanya, Avusturya
10 10. Hollanda, Danimarka, Belçika
11 11. İsveç, Norveç, Finlandiya
12 12. Japonya, Güney Kore, Çin
13 13. Hindistan, Pakistan
14 14. Yunanistan, Bulgaristan, Romanya
15 15. Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aytaç, K. (2006). Çağdaş eğitim akımları:(yabancı ülkelerde). Ankara:Mevsimsiz Yayınları.
Balcı, A. (2013). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Erdoğan, İ. (2000). Karşılaştırmalı eğitim: çağdaş eğitim sistemleri. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
Türkoğlu, A. (1998). Karşılaştırmalı eğitim: dünya ülkelerinden örneklerle. Adana: Baki Kitabevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Aktif yöntemle ders işlenecektir. Bunun için gruplar oluşturulacak, öğrencilerin de hazırlanması ile tartışılıp konuşularak ders işlenecektir. Böylece konuların içselleştirilmesi sağlanacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunumlar, tartışma, yeni bir eğitim sistemi önerisi
Ara sınav: %30
Ödev sunumlar: %10
Final: %60

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders içeriği ve sınav tarihleri tahmini olarak ders planında belirtilecektir. Ancak tarihler kesinleştirğinde değişiklik yapılabilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Esergül Balcı
esergul.balci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 13:00-14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555555
ÖK.24444444444444
ÖK.33333333333333
ÖK.42222222222222