DERS ADI

: Müze Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5017 Müze Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CENK KEŞAN

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Eğitim Bilimleri
Coğrafya Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Almanca Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; müze ve müze eğitiminin ilişkin temel kavramları tarihsel süreç içerisinde açıklayarak, müze- toplum, müze-sanat, müze-kültür ve uygarlık ilişkisini ortaya koyarak kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında müzelerin rolünü kavratmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste gerçekleştirilecek okuma, tartışma aktivitelerine katılan ve ödevleri yapan öğrencilerin Müzeler ve müzecilik konusunda temel kavramların ifade edebilmeleri,
2   Müze- Sanat, Müze- Toplum, Müze- kültür arasındaki ilişkiyi açıklayabilmeleri
3   Müze eğitiminin tarih bilincine katkısını kavrayabilmeleri,
4   Dünyada ve Türkiye'de müzelerin gelişimini kavrayabilmeleri beklenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Müzenin tanımı ve özellikleri
2 Müze türleri
3 Müze ve müze eğitimine ilişkin temel kavramlar
4 Türkiye de müzeciliğin tarihsel gelişimi
5 Dünya da müzeciliğin tarihsel gelişimi
6 Müze ve sanat ilişkisi
7 Müze ve toplum ilişkisi
8 Ara Sınav
9 Müze ve toplum ilişkisi
10 Müze ve eğitim ilişkisi
11 Müze kültür ve uygarlık ilişkisi
12 Müzelerin tarih bilincine katkısı
13 Müze ve kültürel miras eğitimi
14 Çağdaş müzecilik yaklaşımları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Marstine, Janet (2005) New Museum Theory and Practice Blackwell: Oxford.
Weil, Stephen (2002) Making Museums Matter Smithsonian: Washington

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, soru-cevap, gösteri, anlatım, gezi, gözlem, işbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

banu.culha@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.145
ÖK.244
ÖK.334
ÖK.434