DERS ADI

: Eğitim Antropolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5005 Eğitim Antropolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CENK KEŞAN

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Eğitim Bilimleri
Coğrafya Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Almanca Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersi başarı ile bitiren öğrenci, Eğitim Antropolojisi'nin kapsamı, araştırma yöntemi, temel kavramları ve toplumların çeşitliliği konusunda bilgi sahibi olacak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Antropolojinin doğasını ve içeriğini anlama
2   Antropolojinin araştırma yönten ve tekniklerini anlama
3   Kültür kavramını,kültürün öğelerini, kültürün özelliklerini ve kültürel süreçleri anlama
4   İnsan gelişimi ve davranışını anlama
5   Kültür ve eğitimi ilişkilendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve dersin tanıtılması
2 Antropolojinin konusu, temel kavramları
3 Antropolojide araştırma yöntem ve teknikleri
4 Antropolojide temel yaklaşımlar
5 Eğitim ve eğitim antropolojisinin temel kavramları
6 Kültürün doğası ve temel kavramları
7 Yaşam alanı olarak okul ve okul kültürleri
8 Arasınav
9 Kitle iletişim araçları ve eğitim
10 Küreselleşme ve kültürel etkileşim
11 Türk kültür tarihinde eğitim
12 Kültürel değişim ve durağanlık
13 Türk aile yapısında ebeveyn ve çocukların rolleri
14 Genel değerlendirme ve tartışma
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Güvenç, B. (1996). İnsan ve Kültür. İstanbul: Remzi Kitabevi.

2. Haviland, W. A. (2002). Kültürel Antropoloji. (Çeviri: Hüsamettin İnanç ve Seda Çiftçi). İstanbul: Kaknüs Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, bireysel çalışma ve araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar (Ders materyallerinin, makalelerin okunması.) 13 3 39
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.311
ÖK.425
ÖK.533