DERS ADI

: Eğitim Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5006 Eğitim Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CENK KEŞAN

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Eğitim Bilimleri
Coğrafya Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Almanca Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

1. Tarihsel süreç içerisinde eğitim sistemini kavrar.
2. Tarihsel süreç içerisinde eğitim sistemini analiz eder.
3. Tarihsel dönemlerde eğitim sistemindeki gelişmeleri kavrar.
4. Dünyada eğitimde yaşanan temel değişmeler ve dönüşümleri karşılaştırır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihsel süreç içerisinde eğitim sistemini anlayabilme
2   Tarihsel süreç içerisinde eğitim sistemini çözümleyebilme
3   Tarihsel dönemlerde eğitim sistemindeki gelişmeleri açıklayabilme.
4   Dünyada eğitimde yaşanan temel değişmeler ve dönüşümleri karşılaştırabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Antik Dönemde eğitim
2 Antik Dönemde eğitim
3 Orta Çağda Eğitim
4 Yeni çağda Doğu toplumlarında eğitim
5 Yeni çağda batı toplumlarında eğitim
6 Yeni çağda İslam toplumlarında eğitim
7 Ara Sınav
8 Aydınlanma hareketleri ve eğitim
9 Endüstri çağında ve Modern denemde eğitim
10 İslam Kültür ve medeniyetinin Batı medeniyeti ile ilişkileri
11 Ulus Devletlerinin doğması ve milli eğitim sistemlerinin gelişmesi
12 Post modern toplum tartışmaları ve eğitim
13 Küreselleşme ve Çok kültürlü toplumlarda eğitim
14 Antik dönemden günümüze kadar eğitimde yaşanan temel değişmeler ve dönüşümler
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kaya, Y.K. (1977) İnsan Yetiştirme Düzenimiz. Ankara: Nüve Matbaası
Tanilli, S. (1981) Uygarlık Tarihi. İstanbul: Say Yayınları
Koçer, H.A. (1971) Eğitim Tarihi. Ankara: Sevinç Matbaası
Kanad, F. (l963) Pedagoji Tarihi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi
Atuf , K. (1932) Pedagoji Tarihi. İstanbul: Devlet Matbaası

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma ve bireysel çalışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev ve sunumlar, tartışma, öğrenci yansıtmaları, araştırma önerisi

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 3 15 45
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1333333333
ÖK.2333333333
ÖK.3333333333
ÖK.4333333333