DERS ADI

: Eğitimde Ahlak ve Etik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 1011 Eğitimde Ahlak ve Etik ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. MUSTAFA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Resim - İş Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Matematik Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Almanca Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste eğitim de ahlak ve etikle ilgili temel kavram ve ilkeleri öğrencilere kazandırılması ve öğrencilerin etik anlayışının geliştirilmesi hedeflenmektedir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teorileri açıklayabilir
2   Sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği ile ilişkilendirebilir
3   Öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeleri yorumlayabilir
4   Eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik davranışlar geliştirebilir
5   Türkiye'de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler; okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yollarını geliştirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Aristo, Platon, Augustine ahlak kuramları
2 Aristo, Platon, Augustine ahlak kuramları
3 Locke, Mill, Kant, Moore ve Wittgenstein ahlak kuramları
4 Locke, Mill, Kant, Moore ve Wittgenstein ahlak kuramları
5 Uygulamada cezalandırma, sansür, gizlilik konularında karşılaşılan etik sorunlar ve çözümleri
6 Kişisel çıkar, ifade özgürlüğü konularında karşılaşılan etik sorunlar ve çözümleri
7 Soysal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleğiyle ilişkisi.
8 Genel tekrar, genel değerlendirme, ara sınav.
9 Sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleğiyle ilişkisi
10 Öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler
11 Öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler
12 Eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik
13 Türkiye de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler; okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları
14 Türkiye de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler; okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aydın, İnayet. (2019). Eğitim Ve Öğretimde Etik. Ankara: Pegem Yay.
Hayles,F. (2001). Eğitimde Etik. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Koçyiğit, M.,Tekel, E. ve Karadağ, E. (2018). Eğitimde Ahlak ve Etik. Ankara. Nobel Akademik Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek vaka inceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Anlatım, soru-cevap, tartışma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111111111
ÖK.2222222222222
ÖK.3333333333333
ÖK.4444444444444
ÖK.5555555555555