DERS ADI

: Karakter ve Değer Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5014 Karakter ve Değer Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CENK KEŞAN

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Eğitim Bilimleri
Coğrafya Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Almanca Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencileri karakter, karakter gelişimi ve değerler,eğitimi konusunda eğitmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Karakter, huy ve kişilik kavramlarını öğrenme
2   Karakter gelişiminde önem taşıyan unsurları öğrenme
3   Karakter ve değer eğitiminde kullanılacak yöntem ve teknikleri öğrenme
4   Karakter ve değer eğitimi ile ilgili etkinlikler hazırlama
5   Değerler eğitimi uygulamalarını öğrenme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Karakter, huy ve kişilik kavramları
2 Kişilik gelişimi
3 Ahlak gelişimi
4 Karakter gelişiminde önem taşıyan unsurlar
5 Değerler ve eğitim
6 Karakter ve değer eğitiminin gelişimi, amacı ve işlevi
7 Karakter ve değer eğitimi yaklaşımları
8 Vize
9 Karakter ve değer eğitiminde kullanılacak yöntemler
10 Karakter ve değer eğitimiyle ilgili etkinlik hazırlama
11 Karakter ve değer eğitimi uygulama çalışmaları
12 Karakter ve değer eğitimi uygulama çalışmaları
13 Karakter ve değer eğitimi uygulama çalışmaları
14 Değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma
15 Final (Bitirme Sınavı)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Turan, R ve Ulusoy , K. (2014). Farklı Yönleriyle Değerler Eğitimi. (ss.17-40). Ankara:Pegem A Akademi.
Ulusoy, K. ve Dilmaç, B. (2014). Değerler Eğitimi. (2.Baskı). Ankara: Pegem A Akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Soru-cevap, çoktan seçmeli sınav, yazılı sınav.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bahar.mete@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.144
ÖK.245
ÖK.345
ÖK.445
ÖK.543