DERS ADI

: YABANCI DİL IV (ALMANCA)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDA 2004 YABANCI DİL IV (ALMANCA) SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Devlet Konservatuvarı

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans/Lisans

Ders Koordinatörü

GÜL SERPİL BENER

Dersi Alan Birimler

Piyano
Korno
Piyano Onarımı & Yapımı (POY)
Kompozisyon
Vurma Çalgılar
Bale Dansçılığı
Flüt
Korno
Trombon
Trompet
Tuba
Vurma Çalgılar
Gitar
Viyola
Viyolonsel
Kompozisyon
Trompet
Tuba
Arp
Fagot
Fagot
Flüt
Trombon
Keman
Klarinet
Obua
Klarinet
Obua
Kontrabas

Dersin Amacı

Öğrencilere günlük ve akademik yaşantılarında kullanabilecekleri Almanca bilgisi kazandırmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencilerin almanca yazıları okuyabilme becerisi kazanması
2   Öğrencilerin almanca konuşabilme becerisi kazanması
3   Öğrencilerin almanca yazma becerileri kazanması
4   Öğrencilerin almanca anlayabilme becerileri kazanması
5   Öğrencilerin günlük hedef dildeki ifadeleri anlayabilme kullanabilme becerileri kazanması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Modalfiiller, Cümle yapıları, `haben ve `sein fiillerinin geçmiş zaman yapıları (Perfekt)
2 İstekleri ifade etme, Geçmiş zamanda yazılan kısa ve basit metinleri anlama, Öğrenim hedefleri ve alışkanlıkları hakkında konuşma
3 Meslekler, Talimat verme ve öneri sunma, Kurallar hakkında konuşma
4 Vücut bölümleri (Organlar), Kişi tasviri
5 Kelime türetme, `haben ve `sein fiillerinin geçmiş zaman yapıları (Präteritum), Emir cümleleri
6 Mektup yazma, Randevu oluşturma
7 Otel resepsiyonundaki konuşmalar: Soru sorma, Açıklama ve yardım isteme vb.
8 Yol sorma ve tasvir etme, Trafik araçları, Rica ve talepleri ifade etme
9 Yarıyıl Vize Sınavı
10 Yer ve zaman bildiren Präpositionlar, Konjunktiv II, Farklı önek alan fiiller
11 Mesaj yazma, Bilgi içeren metinleri anlama, Telefon konuşmalarını ve anonsları anlama
12 Kıyafetler, Beğeni ve hoşnutsuzluk bildirme, Tarihi sorma ve söyleme
13 İşaret zamirleri, Karşılaştırma, -e halindeki kişi zamirleri, Dativ ile kullanılan fiiller, Sıra sayıları, -i halindeki kişi zamirleri
14 Yarıyıl Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Gramer, kelime bilgisi, okuma ve dinleme etkinlikleri, iletişimsel yaklaşım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 BNS YarıyılNotu AS


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrencilerin günlük ifadeleri ve basit kullanımları anlayıp kullanabilmeleri
2. Öğrencilerin, karşısındaki kişinin yavaş ve anlaşılır bir biçimde konuşması halinde söylenenleri anlaması
3. Öğrencilerin günlük okuma ödevlerini yapabilmeleri
4. Öğrencilerin temel seviyede soruları anlayıp cevaplandırabilmeleri

Dersin Öğretim Dili

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 52

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.13
ÖK.23
ÖK.33
ÖK.43
ÖK.523