DERS ADI

: Tarihsel Müzikolojiye Giriş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBS 2001 Tarihsel Müzikolojiye Giriş SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Müzik Bilimleri

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. AYKUT BARIŞ ÇEREZCİOĞLU

Dersi Alan Birimler

Müzik Bilimleri
Müzikoloji

Dersin Amacı

Müzik Bilimleri kapsamında Tarihsel Müzikoloji disiplinini tanımlama, Tarihsel Müzikoloji disiplininin Müzik Bilimleri kapsamında yer alan disiplinlerin çalışma alanları ile bu disiplinlerle olan kuramsal ve uygulamalı farklılıklarını açıklama.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1) Tarihsel Müzikoloji disiplininin çalışma alanlarını tanımlayabilmesi,
2   2) Tarihsel Müzikoloji disiplininde kullanılan yöntem ve teknikleri tespit edebilmesi,
3   3) Tarihselci yaklaşımın Müzikoloji incelemelerinde kullanım alanlarını tanımlayabilmesi,
4   4) Tarihsel Müzikoloji disiplininde yapılan temel çalışmaları betimleyebilmesi,
5   5) Tarihsel Müzikoloji disiplininin, bilimsel bilgi üretmek için kullanılan temel bir yöntem olarak nasıl iş gördüğünü tanımlayabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Tarih bilimi ve tarihselcilik.
2 Tarihsel müzikoloji
3 Tarihsel Müzikolojide çalışma yöntemleri.
4 Arşiv çalışmaları, sözlük ve ansiklopedi çalışmaları.
5 Müzik tarihçiliği.
6 Müzik Tarihçiliği
7 Temel tarihsel kategorilerin belirlenmesine ve müzik biçemlerinin gruplanmasına yönelik çalışmalar.
8 Müzik teorisi üzerine çalışmalar.
9 Müziksel biçem analizi.
10 Müzik estetiği ve Müzik estetiği çalışmaları.
11 İcra biçimlerine ilişkin tarihsel çalışmalar.
12 Müzik paleografisi ve Notasyon (müzik yazısı) sistemleri. İkonografi ve çalgı bilim (orgonoloji)
13 ARASINAV
14 Tarihsel Müzikoloji çalışmalarında yeni yaklaşımlar.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Crist A. Stephan& Marvin, Roberta Montemorra. (2008). Historical Musicology: Sources, Methods, Interpretations, New York: University of Rochester Press.
Yardımcı kaynaklar:
Robinson, Jenefer (1996 ). Introduction: New Ways of Thinking About Musical Meaning , Music and Meaning, University Pres.
Tomlinson, Gary. (2007). Music and Historical Critique, AK: Ashgate Publishers.
Beard, David& Gloag, Kenneth. (2005). Musicology: The Key Concepts, UK: Routledge.
Kaplan, Ayten. (2005). Kültürel Müzikoloji, İstanbul: Bağlam Yayınları.
Erol, Ayhan. (2009). Müzik Üzerine Düşünmek, İstanbul: Bağlam Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler, ders anlatımı ve karşılıklı soru cevap yöntemleriyle yapılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.70 + ODV * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Proje ve ödev yapılır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ini katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal ve kopya eylemi disiplin cezası ile sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aykut.cerezcioglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 11:00- 12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Kitap Okuma 10 2 20
Proje Ödevi 1 3 3
Proje Ödevi 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5