DERS ADI

: Açık ve Uzaktan Eğitimde Güncel Yaklaşımlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EBT 6012 Açık ve Uzaktan Eğitimde Güncel Yaklaşımlar SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Amacı

Açık ve uzaktan eğitimle tanıyabilmesi, açık ve uzaktan eğitimde güncel paradigmaları yorumlayabilmesi ve sentezleyebilmesi, açık ve uzaktan eğitimde kullanılan güncel teknolojileri ve sistemleri özümseyebilmesi, açık ve uzaktan eğitimde özgün bir konu veya araştırma problemi ile ilgili bildiri ve derleme/araştırma makale yazabilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Açık ve uzaktan eğitim alanlarını tanıyabilir.
2   Açık ve uzaktan eğitim alanlarındaki güncel konuları ve araştırmaları yorumlayabilir.
3   Açık ve uzaktan eğitim alanlarında yer alan bilgileri sentezleyebilir.
4   Açık ve uzaktan eğitim alanında özgün bir konu hakkında bildiri ve derleme/araştırma makalesi yazabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Açık Eğitim Alanı ve Uygulamaları
2 Uzaktan Eğitim Alanı ve Uygulamaları
3 Açık Ve Uzaktan Eğitimde Güncel Paradigmalar
4 Açık Ve Uzaktan Eğitimde Bilgi Ve İletişim Teknolojileri
5 Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler (MOOCs)
6 Açık Eğitim Kaynakları (Open Educational Resources)
7 Türkiye ve Dünya'dan Açık Eğitim Kaynakları ve Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler Örnekleri
8 Açık ve Uzaktan Eğitimde E-Yönetim
9 Ara Sınav
10 Öğrenme Yönetim Sistemleri
11 Çevrimiçi Ders Tasarım İlkeleri
12 Açık ve Uzaktan Eğitimde Başarı Göstergeleri ve Çevrimiçi Değerlendirme
13 Açık ve Uzaktan Eğitimde Sertifika ve Nişanlar (Certificate And Badges)
14 Açık ve Uzaktan Eğitimin Geleceği
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Seely Brown, J. (2008). Open education, the long tail, and learning 2.0.Educause review, 43(1), 16-20.
Selwyn, N. (2012). Education in a digital world: Global perspectives on technology and education. Routledge.
Bonk, C. J., Lee, M. M., Reeves, T. C., & Reynolds, T. H. (Eds.). (2015).MOOCs and open education around the world. Routledge.
Beldarrain, Y. (2006). Distance education trends: Integrating new technologies to foster student interaction and collaboration. Distance education, 27(2), 139-153.
Moore, M. G. (Ed.). (2013). Handbook of distance education. Routledge.
Bates, T. (2014). The Role of Technology in Distance Education (Routledge Revivals). Routledge.
Harry, K., John, M., & Keegan, D. (Eds.). (2013). Distance education: new perspectives. Routledge.
Breslow, L., Pritchard, D. E., DeBoer, J., Stump, G. S., Ho, A. D., & Seaton, D. T. (2013). Studying learning in the worldwide classroom: Research into edX's first MOOC. Research & Practice in Assessment, 8.
Caswell, T., Henson, S., Jensen, M., & Wiley, D. (2008). Open content and open educational resources: Enabling universal education. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 9(1).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Grup çalışmaları, uygulama örneklerini inceleme-tartışma, rapor hazırlama ve sunma, bildiri-makale yazma.

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunumlar, tartışma, araştırma sonuçları, uygulama ve proje örneklerini inceleme, yazılan bildiri ve makalenin değerlendirilmesi.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr.Öğr.Üyesi Elif Buğra KUZU DEMİR
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü,
Hasan Ali Yücel Binası, Kat-3
elif.demir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 8 104
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 207

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.123454544
ÖK.254544555
ÖK.355445544
ÖK.455555555