DERS ADI

: Bilimsel Araştırmalarda Yöntemsel Sorunlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EBT 6008 Bilimsel Araştırmalarda Yöntemsel Sorunlar SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Amacı

Bu ders bilimsel araştırma ve istatistik bilgisi temeli olan araştırmacılara bilimsel araştırmalardaki yöntemsel sorunları anlayabilmeleri için bir bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla farklı araştırma tasarımları ve bu tasarımların araştırmalarda kullanılma şekilleri incelenir. Mevcut araştırmalarda, geçerlik ve güvenirlik ile ilgili sorunlar belirlenir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   En iyi şekilde manipüle edilmiş bilimsel araştırma tasarlar
2   Bilimsel araştırma yöntemlerini karşılaştırarak değerlendirir Bilimsel araştırmalarda olabilecek geçerlik ve güvenirlik sorunlarını açıklayabilir.
3   Bilimsel araştırmalarda olabilecek geçerlik ve güvenirlik sorunlarını açıklayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, ders planı, dersin gereklilikleri
2 Araştırmacı eğitimi
3 Araştırma sorularının belirlenmesi
4 En iyi desenin belirlenmesi
5 Geçerlik türleri ve oluşabilecek tehditler
6 Etik tehditler (bilimsel araştırma ve katılımcılar
7 Gruplar arası ve denekler içi desenlerde sorunlar
8 Ara sınav
9 Yarı deneysel desenler ve zaman serilerinde sorunlar
10 Tarama ve epidemiyolojik araştırmada sorunlar
11 Araştırmalarda bağımsız değişkenin manipülasyonu
12 Araştırmada bağımlı değişkenin seçilmesi
13 Araştırmacı ve katılımcı yanlılığı
14 Proje
15 Proje
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Eğitim teknolojisi ve öğretim teknolojisine ilişkin ulusal ve uluslar arası problem/lere bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri üretir.
2. Farklı özelliklere sahip öğrenenlerin öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve öğretimsel çözümler geliştir
3. Alandaki yeni değişme ve gelişmeleri takip ederek eleştirel analizini yapar.
4. Eğitim teknolojisi alanına özgü güncel okuryazarlık becerilerini geliştirir.
5. Eğitim teknolojisi alanında karşılaştığı bir problemi bağımsız olarak kurgular, çözüm stratejileri geliştirir, çözer ve sonuçlarını değerlendirir.
6. Eğitim kurumlarının gereksinimlerine yönelik teknoloji entegrasyonu süreçlerinin planlar, geliştirir, uygular ve değerlendirir.
7. AR-GE amaçlı ulusal ve uluslararası işbirliğine yönelik projeler geliştirir, girişimcilik faaliyetlerinde bulunur ve yürütür.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunumlar, tartışma, grup çalışmaları,

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize, Final, Proje

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 5 4 20
Final Sınavına Hazırlık 5 4 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Proje Hazırlama 1 80 80
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 206

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.152535433
ÖK.242535433
ÖK.353434444