DERS ADI

: Öğretim Teknolojilerinde Girişimcilik, Proje Geliştirme ve Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EBT 6011 Öğretim Teknolojilerinde Girişimcilik, Proje Geliştirme ve Yönetimi ZORUNLU 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Amacı

Bu derste amaç, öğrencilere ileri düzeyde öğretim teknolojisinin uygulama alanlarına yönelik olarak proje geliştirme, yönetimi ve girişimcilik konularında kuramsal ve uygulamalı bilgi kazandırmaktır. Bu ders sonunda öğrencilerin üniversite ve diğer kurumlara proje önerisi hazırlayabilecek düzeye gelmeleri amaçlarmıştır. Başkaları için çalışmanın yanı sıra kendini işini kurabilecek özelliklere, bilgi ve yetkinlikler sahip olması hedeflenen öğrencilerin kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkarmaları ve bunları geliştirebilmeleri için gerekli donanımı kazanmaları da amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Proje bileşenlerini açıklayabilme
2   Proje yönetimi konusunda neler yapılması gerektiğini fark edebilme
3   Projenin özgünlük, yapılabilirlik, ekip ve yaygın etkisini yazabilme
4   Proje ekip, maliyet vb. planlamasını yapabilme, proje iş paketleri oluşturabilme
5   Eğitimde girşimcilik uygulamları geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilim, Araştırma ve Proje İlişkisi Anlatım ve tartışma
2 Bilim, Araştırma ve Proje İlişkisi Anlatım ve tartışma
3 Proje bileşenlerini, proje yönetimi Anlatım ve tartışma
4 Proje bileşenlerini, proje yönetimi Anlatım Tartışma, literatür inceleme,
5 Projenin amacı, önemi, özgünlüğü Anlatım literatür inceleme,
6 Proje önerisi nasıl yazılır İş planları, iş paketleri nasıl oluşturulur Anlatım Tartışma, literatür inceleme
7 Proje önerisi nasıl yazılır Maliyet analizi, görev dağılımı vb. Anlatım Tartışma, literatür inceleme
8 Vize Tartışma, literatür inceleme,
9 Proje Risk Yönetimi ve İnsan Kaynakları yönetimi Tartışma, literatür inceleme, grup çalışması
10 Girişimcilik Tartışma, literatür inceleme,
11 Girişimcilik Yaklaşımları Tartışma, literatür inceleme,
12 Girişimcilik Süreci Tartışma, literatür inceleme,
13 İş fikri geliştirme Tartışma, literatür inceleme,
14 İş Planı Hazırlama Grup çalışması
15 Final Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Albayrak.B.(2005).Proje Yönetimi.,Nobel Y.E.,Ankara,
Dinler, Z. (2000). Bilimsel araştırma ve Internet e bağlı bilgi merkezleri. (Gözden geçirilmiş 2.basım). Bursa: Ekin.
Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metodlarına giriş. Ankara: Anı.
Erdoğan, İ. (2003). Pozitivist metodoloji: Bilimsel araştırma tasarımı ve istatistiksel yöntemler analiz ve yorum. Ankara: Erk.
Ergin, D.Y. (1995). Ölçeklerde geçerlik ve güvenirlik, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7, 125-148.
Kerzner, H. (2005). Project Management: A Systems Approach To Planning,.
Kerzner,H (2001). Project Management, 7th edition. Scheduling, And Controlling. John Wiley & Son
Arıkan, Semra (2004), Girişimcilik, Siyasal kitabevi, Ankara
Naktiyok, A. (2004), İç Girişimcilik, Beta yayınları.
Döm, S. (2006), Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği, Detay yayıncılık.
Trevısan, Italo, Johan W De Jager, Jan Grundlıng, (2002)The Perception of the Importance of Entrreneurial Qualities across Different Cultures: A first Report. Eleventh World Business Congress Proceedings, July 10-14, 2002, pp. 143-150.
Verheul, Ingrid, Niels Bosma, Marieke Van Gınkel, Danielle Longerbone, Reinder Prıns, (2002) Determinants of entrepreneurship in the Netherlands. Entrepreneurship: Determinants and Policy in a European - US Comparison', Chapter 4, Kluwer Academic Publishers,
Welsh, john a., jerry f. White, (1987). Recognizing And Dealing With The Entrepreneur. S.A.M. Advanced Management Journal, Vol 43, Issue 3, , pp. 21-31.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim tek. Bölümü

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 30 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 181

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.125222255
ÖK.225222555
ÖK.325222555
ÖK.445444555
ÖK.525322555