DERS ADI

: Kuram ve Uygulamada Biliş ve Çoklu Ortam Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EBT 6025 Kuram ve Uygulamada Biliş ve Çoklu Ortam Tasarımı SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Amacı

Bu ders biliş ve çoklu ortam alanlarına ait kuramsal temeli ve eğitim alanındaki uygulamalarını incelemektedir. Öğretim tasarımı prensipleri çoklu ortam tasarımı sürecinde kullanılacaktır. Ayrıca öğrencilerden yenilikçi teknolojileri kullanarak farklı eğitim alanlarına ait kendi çoklu ortam tasarımlarını oluşturmaları, uygulamaları ve değerlendirmeleri beklenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Biliş alanına ait kuramsal bilgiyi kavrayabilme
2   Çoklu ortam alanına ait kuramsal bilgiyi kavrayabilme
3   Etkili öğretimsel mesaj tasarımı prensiplerini açıklayabilme
4   Öğretim tasarımını kullanarak çoklu ortam tasarlayabilme
5   Bir çoklu ortamı uygulayabilme ve değerlendirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, ders planı, dersin gereklilikleri, ignite sunum nedir
2 Bellek
3 Bellek modelleri
4 Zihinsel imgeleme
5 Bilişsel yük
6 Bilişsel gelişim
7 Sistematik görsel tasarım modeli
8 Vize
9 Dikkati toplayan, önceki bilgiyi hatırlatan, bilişsel yükü azaltan grafikler tasarlama
10 Bilginin transferini sağlayan grafikler tasarlama, Süreç ve kavramların görselleştirilmesi Gerçeklerin, süreçlerin ve kuramların görselleştirilmesi
11 Çoklu ortam alanında yürütülen araştırmaların incelenmesi
12 Proje çalışmaları
13 Proje çalışmaları
14 Proje çalışmaları
15 PRoje çalışmaları
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Solso, R.L., Maclin, M.K., Maclin, O.H.: Cognitive Psychology. Pearson Education, Old Tappan (2007)
Baddeley, A.D., Hitch, G.J.L.: Working memory. Psychol. Learn. Motiv.: Adv. Res. Theor. 8, 47 89 (1974)
Chandler, P. & Sweller, J. (1991). Cognitive load theory and the format of instruction. Cognition and Instruction, 8, 293-332.
Bannert, M. B. (2002). Managing cognitive load: Recent trends in cognitive load theory. Learning and Instruction, 12, 139-146.
Baddeley, A. D. (1986). Working Memory Oxford England: Oxford University Press.
Mayer, R. E. (2001). Multimedia learning. New York: Cambridge University Press.
Mayer, R. E., & Moreno, R. (1998). A split-attention effect in multimedia learning: Evidence for dual processing systems in working memory. Journal of Educational Psychology, 90, 312 320.
Mayer, R. E., Moreno, R. (2003). Nine Ways to Reduce Cognitive Load in Learning from Multimedia. Educational Psychologist, 38, 43-52.
Schnotz, W., & Kürschner, C. (2007). A reconsideration of cognitive load theory. Educational Psychology Review, 19, 469 508.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunumlar, tartışma, grup çalışmaları,

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize, Final, Proje

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Bahar BAran

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

salı 13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 5 4 20
Final Sınavına Hazırlık 5 4 20
Ödev Hazırlama 1 30 30
Proje Hazırlama 1 50 50
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 186

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.132423211
ÖK.232423211
ÖK.323423122
ÖK.445425555
ÖK.545425555