DERS ADI

: Eğitim Teknolojisinde Güncel Okumalar II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EBT 6004 Eğitim Teknolojisinde Güncel Okumalar II SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, eğitim teknolojileri alanındaki ve ilişkili olduğu diğer disiplinlerdeki yayımları güncel olarak takip etmeyi sağlamaktır. Bununla birlikte ,bu dersi alan öğrenciler güncel eğitim teknolojileri ile ilgili bilimsel çalışmalara ulaşabilme, alana ve alının ilişkili olduğu disiplinlere yönelik olarak yazılmış makaleleri analiz edebilme, sorgulama, amaç, önem açısından değerlendirme, yöntemsel sorunları belirleme ve çözüm üretme, araştırma, derleme ve betimsel makaleleri fark edebilme, ileri düzey proje sonuç raporlarını analiz etme, belirlenmiş bir konuda makale yazabilme bilgi ve becerisi kazanırlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler güncel eğitim teknolojileri ile ilgili bilimsel çalışmalara ulaşabilir.
2   Bu çalışmaların giriş ve kuramsal çerçevelerini okuyarak analiz edebilir.
3   Yöntemin dayandığı kuramsal çerçeveyi açıklayabilir.
4   Çalışmaların bulgular, sonuç ve tartışma kısımlarını değerlendirerek ilgili çalışmanın alandaki hangi boşluğu doldurduğunu kavrayabilir.
5   Alanla ilgili bir makalenin tüm süreçlerini analiz eder.
6   Bir makale hazırlayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Alanda yazılmış makale çeşitlerinin karşılaştırılması
2 Alanda yazılmış makale çeşitlerinin karşılaştırılması
3 Alanda yazılmış makale çeşitlerinin karşılaştırılması
4 Alanda yazılmış makale çeşitlerinin karşılaştırılması
5 Alanda yazılmış makale çeşitlerinin karşılaştırılması
6 Makale Yazım Teknikleri
7 Makale Yazım Teknikleri
8 Vize sınavı
9 Alanla ilgili betimsel makale yazma ve değerlendirme
10 Alanla ilgili betimsel makale yazma ve değerlendirme
11 Alanla ilgili betimsel makale yazma ve değerlendirme
12 Alanla ilgili betimsel makale yazma ve değerlendirme
13 Alanla ilgili betimsel makale yazma ve değerlendirme
14 Alanla ilgili betimsel makale yazma ve değerlendirme
15 Raporlaştırma ve Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Oliver, M. (2014). Fostering Relevant Research on Educational Communications and Technology (Chapter 74). Handbook of Research on Educational Communications and Technology (4th Edt.) (J.M. Spector, M.D. Merrill, J. Elen & M.J. Bishop) (Eds.). USA: Springer. Klein, J. D. & Rushby, N. (2007). Professional organizations and publications in instructional design and technology. Chapter 26 in Trends and issues in instructional design and technology (2nd Edt.). Reiser, R.A., & Dempsey, J.A. (Eds.). Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Edu. Inc.D.M. (2012). Digital schools: How technology can transform education. DC: Brookings Ins. Press. Kitap: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (4th Edt.) (J.M. Spector, M.D. Merrill, J. Elen & M.J. Bishop) (Eds.). USA: Springer. Vandewaetere, M. & Clarebout, G. (2014). Advanced Technologies for Personalized Learning, Instruction, and Performance (Chapter 34). Graf, S. & Kinshuk. (2014). Adaptive Technologies (Chapter 62). Dawley, L. & Dede, C. (2014). Situated Learning in Virtual Worlds and Immersive Simulations (Chapter 58). Dunleavy, M. & Dede, C. (2014). Augmented Reality Teaching and Learning (Chapter 59).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Seminerler, beyin fırtınası, grup çalışmaları, uygulama örneklerini inceleme-tartışma, rapor hazırlama

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr. Ercan AKPINAR

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Ödev Hazırlama 1 5 5
Rapor hazırlama 1 5 5
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.111111111
ÖK.212222211
ÖK.312222211
ÖK.455555511
ÖK.542222211
ÖK.642222211