DERS ADI

: BASKETBOL (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSB 3003 BASKETBOL (SEÇMELİ) SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Spor Yöneticiliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. İPEK AYDIN

Dersi Alan Birimler

Spor Yöneticiliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere hataları düzeltebilme ve antrenman bilim ışığında öğrenme ve gelişim grubunda birim antrenman planları hazırlayabilme becerilerini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Basketbola yeni başlayanlara yaptırılacak eğitsel oyunları hazırlayıp uygulatabilme
2   Basketbolda top tutuşlarını uygulayıp, basamaklı öğretimini anlayabilme
3   Pas alma ve vermenin önemini kavrama ve pas çeşitlerinin basamaklı öğretimini anlayabilme
4   Top sürmenin önemini kavrama, top sürme çeşitlerini basamaklı öğretimini anlayabilme ve uygulatabilme
5   Şut atmanın önemini kavrama, şut atmanın çeşitlerini basamaklı öğretimini anlayabilme ve uygulatabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders ile ilgili genel bilgiler
2 Basketbola yönelik ısınma amaçlı eğitsel oyunlar
3 Basketbola yönelik eğitim amaçlı eğitsel oyunlar
4 Top tutuşları ve basamaklı öğretim metotları
5 Pas çeşitleri ve basamaklı öğretim metotları
6 Top sürme çeşitleri ve öğretim metotları
7 Şut çeşitleri, ve öğretim metotları
8 Turnike atışları ve alıştırmaları
9 El değiştirmeler, aldatmalar ve öğretimi
10 Alan savunması türleri ve dizilişleri
11 Adam adama savunmaların uygulama şekilleri
12 Hücum türleri ve hücum sistemi kurma yöntemleri
13 Genel tekrar
14 Genel tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Yaşar Sevim (2010). Basketbol Teknik-Taktik-Antrenman, Fil Yayınevi.

Yardımcı kaynaklar:
Hikmet Aracı (2006). Basketbol, Nobel Yayınevi.
Ulaş Kaplan (2010). Basketbol Drill El Kitabı, Nobel Yayınevi.
Yaşar Sevim (2010). Basketbolda Kondisyon Antrenmanı, Fil Yayınevi.
Dilaver Nebioğlu (2008). Basketbol Öğretimi Yapılandırmacı Yaklaşımla Oyunlaştırılmış, VRN Basım Yayın.
Y. Gökhan Yalçın (2006). Çocuk ve Basketbol, Nobel Yayınevi.

Web Siteleri:
Türkiye Basketbol Federasyonu - http://www.tbf.org.tr/
Türkiye Basketbol Ligleri - http://www.tbl.org.tr

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Gösterme, uygulama, sunum, soru-cevap, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav teorik, final sınavı ise uygulamalı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Anlama, aktarma, inceleme ve ilişkilendirme becerileri ara sınav ile; uygulama becerileri ise final sınavı ile değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse ilişkin politika ve kurallar her dönem başında açıklanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi İzmir Caddesi, Çolak İbrahim Bey Mah. 91/3 Sok. No:2 Seferihisar/İzmir
+ 90 (232) 743 10 01
Mail: sporbilimleri@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir. Öğrenciler e-posta yoluyla istedikleri gün ve saatte ders koordinatörüne ulaşabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1434255
ÖK.2434255
ÖK.3434255
ÖK.4434255
ÖK.5434255