DERS ADI

: GİRİŞİMCİLİK VE PROJE YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SYB 4001 GİRİŞİMCİLİK VE PROJE YÖNETİMİ ZORUNLU 2 4 0 5

Dersi Veren Birim

Spor Yöneticiliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. İPEK AYDIN

Dersi Alan Birimler

Spor Yöneticiliği

Dersin Amacı

Ders, öğrencileri, yeni iş fırsatlarını tanımlama, bu fırsatlar çerçevesinde iş planı yapma ve araştırma ve yeni girişimler iş planı yapma süreçleri ile tanıştırmak amacının yanında yenilikçilik yönetiminin stratejik ve operasyonel bir bakış açısıyla örgütsel bağlamda uzmanlık düzeyinde tartışılmasını sağlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Birden çok akademik disiplinden gelen katılımcılardan oluşan takımlarda çalışmak, eleştirel düşünme ve problem çözme yeteneklerini uygulamaya koymak, pazarlık etmek, iletişime geçmek ve ortak projenin gelişmesine bu takımda çalışırken katkıda bulunmak
2   Birincil ve ikincil kaynakları kullanarak araştırma yapmak yoluyla yeni iş girişimleri için fizibilite çalışması yapmak
3   Yeni girişimler için sağlam ve gerçekçi mali projeksiyonlar hazırlamak
4   Yeni girişimler için farklı finansman yollarını ve bunların uygulamalarını tartışmak
5   Uygun yasal yapıların seçimi dahil olmak üzere yeni girişimler ile ilgili yasal konularda anlayışlar geliştirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Girişimciliğe giriş: Türkiye'de Girişimcilik ve yeni girişimler ve girişimcilikte planlama
2 Yenilikçilik yönetimi ve girişimcilik ile ilgili Yasal yapılar ve Hukuki konular
3 Yeni ürün ve hizmet geliştirme ve Pazar araştırması
4 Girişimcilik becerileri
5 Örgütsel yenilikçilik: Potansiyeller, ihtiyaçlar ve süreç
6 Rekabetçi avantaj, yenilikçilik ve girişimcilik ilişkisi
7 Rekabetçi avantaj, yenilikçilik ve girişimcilik ilişkisi
8 Yenilikçilik için stratejiler
9 Vaka Analizi: Örgütsel yenilikçilik süreci
10 Vaka Analizi: yeni işletme kurmanın temel adımları simülasyonu
11 Girişimcilik ve Yenilikçilik için potansiyelleri birleştirmek
12 Gerçek yaşamdan örnekler ve tartışma
13 Takım çalışması sunumları
14 Takım çalışması sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Foss, N. J., Pedersen, T., Pyndt, J. & Schultz, M. (2012). Innovating Organization and Management: New Sources of Competitive Advantage. Cambridge University Press.
Chesbrough, H. (2006). Open Business Models: How to Thrive in the New Innovation Landscape. Harvard Business School Press.
Chesbourgh, H. (2003). Open Innovation: The New Imperative for Creating and Profiting from Technology. Harvard Business School Press.
Barringer, B. R. and Ireland, D. 2010. Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, 4th Edition. Prentice Hall.
Burns, Paul. 2010. Entrepreneurship and Small Business: Start-up, Growth and Maturity. 3rd Ed. Palgrave Macmillan
Hisrich, R. D., Peters, M. P. and Shepherd, D. A. 2008. Entrepreneurship, 7th ed., McGraw-Hill International Edition
Kuratko, D.F.. and Hodgetts, RM. 2009. Entrepreneurship: Theory, Process, Practice, 8th ed., South-Western.
Steyaert, C. ve Hjort, D., 2003, New Movements in Entrepreneurship, Edward Elgar Publishing.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, araştırma, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders içi katılım, sınavlar, ödevler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse ilişkin politika ve kurallar her dönem başında açıklanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Seferihisar

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.
Öğrenciler e-posta yoluyla istedikleri gün ve saatte ders koordinatörüne ulaşabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.13533343
ÖK.23533343
ÖK.33533343
ÖK.43533343
ÖK.53533343