DERS ADI

: SPOR TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SYB 1005 SPOR TARİHİ ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Spor Yöneticiliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ TOLGA ŞAHİN

Dersi Alan Birimler

Spor Yöneticiliği

Dersin Amacı

İlk insanoğlunun var olduğu günlerden günümüze kadar geçen zamanda oyun olgusunun nasıl yayıldığını ve değişik toplumlarda oyunların oluşmasına etki eden faktörlerin neler olduğunun belirlenmesinin öğretilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İlk insanoğlunun var olduğu günlerdeki yaşayış şekilleri ve yerleşik hayata geçiş sürecini öğrenme
2   İlk uygarlıklarda ve ilk medeniyetlerde oynanan oyunların kavranması
3   Oyunların spora nasıl dönüştüğü
4   Antik Yunan ve Roma döneminde spor anlayışı ve spor tesislerinin incelenmesi
5   Orta Çağ ve Yeniçağda spor anlayışının nasıl olduğunun kavranması
6   Antik Yunan da başlayan olimpiyatların kuruluş ve kaldırılış nedenleri ile modern olimpiyatlar kuruluşu, amaçları ve günümüzde uygulanışının anlaşılması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Beden eğitimi ve spor kavramı, spor olgusunun kurumsallaşması
2 İlk uygarlıklar olan eski Türkler, İranlılar, Çinliler, ve Hintlilerde spor
3 Sümerler,Asur-Babil, Hititler ve antik Mısırlılarda spor
4 Girit'te spor
5 Antik Yunanlılarda spor anlayışı,spor tesisleri ve eğitim
6 Antik Yunanlılarda spor çeşitleri, yapılışları ve spor anlayışının değişmesi
7 Antik Yunanlılarda başlayan antik olimpiyatlar
8 vize
9 Antik Romalılarda spor anlayışı, spor tesisleri, spor çeşitleri ve gladyatör dövüşleri
10 Antik olimpiyatlarının kaldırılma nedenleri
11 Batı Anadolu'daki antik spor tesisleri hakkında bilgi
12 Orta ve yeni çağda spor anlayışı
13 Türkiye'de cumhuriyet döneminde spor anlayışı
14 Türkiye'de cumhuriyet döneminde spor anlayışı
15 Türkiye'de cumhuriyet döneminde spor anlayışı
16 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:

Alpman, C. (1972) Eğitimin bütünlüğü içinde beden eğitimi ve çağlar boyunca gelişimi, İstanbul.
Swaddling, J, (2000) Antik Olimpiyat Oyunları, İstanbul

Yardımcı kaynaklar:
Akurgal, E. (1998)Anadolu Uygarlıkları, İstanbul.
Saltık, S. (1995) Antik Stadyumlar, İstanbul.
Kahraman,A. (1995) Osmanlı Devletinde Spor,Ankara.
Alexiou,S. (1991). Minos Uygarlığı, İstanbul.
Keten,M. (1993)Türkiye de Spor,Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, araştırma, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders içi katılım, sınavlar, ödevler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse ilişkin politika ve kurallar her dönem başında açıklanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Turabiye Mah. Beyler Cad. No:4 Seferihisar/İzmir
sporbilimleri@deu.edu.tr
con_tel+ 90 (232) 743 51 10
con_fax+ 90 (232) 743 56 45
https://sporbilimleri.deu.edu.tr

tolga.sahin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.
Öğrenciler e-posta yoluyla istedikleri gün ve saatte ders koordinatörüne ulaşabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.133333333333333331111
ÖK.233333333333333331111
ÖK.333333333333333331111
ÖK.433333333333333331111
ÖK.533333333333333331111
ÖK.633333333333333331111