DERS ADI

: Yeni Medya: Platformlar, İçerikler, Kimlikler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBS 2023 Yeni Medya: Platformlar, İçerikler, Kimlikler SEÇMELİ 1 1 0 2

Dersi Veren Birim

Film Tasarımı ve Yazarlığı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ MURTAZA TALHA ALTINKAYA

Dersi Alan Birimler

Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Dramatik Yazarlık - Dramaturji
Oyunculuk
Aksesuar Tasarımı
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri
Sahne Tasarımı
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Seramik ve Cam Tasarımı
Müzik Bilimleri
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Müzikoloji
Tezhip Sanatı
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Grafik Resimleme ve Baskı
Heykel
Fotoğraf
Çini Tasarımı ve Onarımı
Hat Sanatı
Resim
Çizgi Film ve Animasyon
Tekstil Tasarımı
Tezhip
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Grafik Tasarımı
Moda Giyim Tasarımı
Film Tasarımı ve Yazarlığı
Seramik ve Cam
Drama Yazarlığı ve Dramaturji
Müzik Teknolojisi
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı

Bu derste Yeni Medya kavramına bir giriş yapılarak, Yeni Medya tartışmaları içerisindeki Platformlar, bu platformlarda üretilen içerikler ve hem platformlar hem de içerikler üzerinden üretilen kimlik tartışmaları yürütülecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Yeni Medya kavramının değerlendirilmesi
2   2. Yeni Medya Platformlarının değerlendirilmesi
3   3. Yeni Medya Platformlarında Üretilen İçeriklerin değerlendirilmesi
4   4. Kimlik tartışmaları ve yeni medya kavramı arasındaki ilişkiler
5   5. Yeni Medya nın Platformlar ve Kimlikler açısından değerlendirilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse Giriş, Tanışma ve Ders Planı
2 Medya Nedir
3 Yeni Medya Nedir
4 Yeni Medya ve Sosyal Ağlar
5 Yeni Medya ve Toplumsal Hareketler
6 Yeni Medya ve Video Platformları
7 Vize
8 Yeni Medya ve Blog Platformları
9 Platformlar ve Kimlik
10 Platformlar ve Estetik Değişim
11 Film İncelemesi
12 Örnek İncelemeler
13 Örnek İncelemeler
14 Örnek İncelemeler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Andreas Hepp Medyatikleşen Kültürler, Dipnot Yayınları.
- Anthony Giddens Sosyoloji, Say Yayınları.
- Armand ve Michelle Mattelart İletişim Kuramları Tarihi, İletişim Yayınları
- Asa Briggs, Peter Burke Medyanın Toplumsal Tarihi, Kırmızı Yayınları.
- Baudrillard, Noam Chomsky, Neil Postman, Slavoj Zizek Kadife Karanlık-21.Yüzyıl İletişim Çağını Aydınlatan Kuramcılar, Su Yayınları.
- Benedict Anderson Hayali Cemaatler, Metis Yayıncılık
- Bilge Narin Gazetecilik 2.0: İnternet Gazeteciliğinde Hipermetinsellik, Gece Kitaplığı.
- Dan Laughley - Medya Çalışmaları: Teori ve Yaklaşımlar, Kalkedon, 2010.
- Gözde Dedeoğlu - Teknoloji, İletişim, Yeni Medya ve Etik, Sentez Yayınları., 2016.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

-Öğrenciler derslere yukarıdaki kaynak metinleri okuyarak ya da bu konuda yazılmış makale vb. kaynakları araştırarak gelmelidir.
- Sınıfta gerçekleşecek olan tartışmalara aktif bir biçimde katılmaları gerekmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenciler için düzenlenecek vize ve final sınavlarının yanında derslerde konuyla ilgili yaptığı literatür taramalarını anlatması ve derse katılımı, dönem sonunda hazırladığı sunum ve raporlar üzerinden ayrıca değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğr. Üyesi. M. Talha ALTINKAYA
talhaaltinkaya@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dersi takip eden saat.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 42

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555555555555
ÖK.2555555555555
ÖK.3555555555555
ÖK.4555555555555
ÖK.5555555555555