Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sahne Tasarımı |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR.ÖĞR.ÜYESİ LEVENT BERBER |
Dersi Alan Birimler |
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri |
Dersin Amacı |
Sahne ve gösteri sanatları ile sinema sanatında ışıklama tasarımı ve sahne efektlerinin kavramsal anlamda ve dramatik anlatım çerçevesinde ne şekillerde kullanılabileceği konusunda bilgi vermek ve bu bilgilerin kavramsal ışıklama tasarımı ve özel efekt uygulamalarında kullanılabilmesini sağlayacak projeler üretilmesini sağlamak , bu bağlamda gereken renk, doku, form bilgisi ve gölgelerin tasarımı gibi kavramları öğretmek, bu bilgilerin çatısı altında ışıklama ve efekt yoluyla dramatik kurgulama yapma yöntemleri geliştirilmek ve bu konuda araştırmalar yaptırmak, günümüz sahne ve gösteri sanatları ile sinema sanatı alanında uygulanan ışıklama uygulamaları, sahne efektleri ve özel efektler hakkındaki görsel ve yazınsal kaynakların taranıp kaydedilmesini sağlamak ve de bu bilgiler ışığında yenilikçi yöntemler geliştirilmesini sağlamaktır |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
|
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
|
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Puanlama, ders içi faaliyetlerine katılım, ödevler ve araştırmaların belirlenen tarihlerde eksiksiz olarak yapılması ve teslimi, sınav aşamasında öğrencinin bilgilerini etkili yetkin bir şekilde aktarabilmesi temel alınarak yapılacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
|
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
|
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
mesai saatlerinde uygun zamanda |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|