DERS ADI

: Malzeme Bilgisi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 1022 Malzeme Bilgisi II ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Sahne Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ IŞINSU ERSAN ÖZTÜRK

Dersi Alan Birimler

Sahne Tasarımı

Dersin Amacı

Dekor ve aksesuar uygulamasında kullanılabilecek temel araç gereç ve malzemelerin uygulama yoluyla pratik edilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sahne dekorunu realize edip alımlayıcıyla buluşturabilme yeteneğinin gelişmesi
2   Tasarım sürecinde bilimsel veri toplama bu verileri kullanabilme ve sonuçlandırılmış bir uygulama olarak sunabilmesi
3   Malzeme araştırması yaparken çağdaş teknolojik gelişmeleri özümseyip yaratı sürecine aktarabilmesi
4   Tasarım oluşturulurken realize sürecinde kullanılabilecek yöntem ve materyalleri önceden tahlil edebilmesi
5   Sahne ve gösteri sanatları alanında yapabileceği tasarımlarda doğru veriyi ve teknik donanımı bilinçli olarak kullanabilme yeteneği kazanmış olması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

STA 1021 - Malzeme Bilgisi I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Poliüretan köpük/Strafor
2 Poliüretan köpük/Strafor
3 Poliüretan köpük/Strafor
4 Maske
5 Maske
6 Maske
7 Maske
8 Kağıt eskitme
9 Rapor sunumu
10 Vize Sınavı/Ödev
11 Rapor sunumu
12 Rapor sunumu
13 Malzeme maliyet hesabı yönteminin aktarılması
14 Malzeme maliyet hesabı yönteminin aktarılması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yardımcı kaynaklar: Sanatçının El Kitabı, Ray Smith, İnkılap Yayınları, İstanbul, 2010.
Materials for Design, Chris Lefteri, Laurence King Publishing, London, 2014


Diğer ders materyalleri: Yapı Fuarı katalogları, Yapı/Mimarlık ve İç Mekan Dekorasyon Dergileri, Yapı Market Broşürleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler :Öğretim üyesi, öğrencilere, sahne tasarımının dekor tasarımı alanında kullanılabilecek malzemeleri tanıtır; güncel gelişimleri de takip ederek bir dekorun ve sahne aksesuarlarının oluşturulmasında uygulama alanlarına yönelik ortaya çıkacak konularda çözüm üretmeye yönlendirir ve konuları ile ilgili görüşlerini ara sınav ve finalde ya da yazılı ve görsel olarak sunmalarını ( rapor) hazırlamalarını ister.
2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları Her bir öğrenciye kullanılan temel malzemelerle ilgili verilecek araştırma ödevlerini görevlendirildikleri haftalar içinde görsel ve yazılı biçimde sunmaları sağlanacaktır. Sınıf içinde malzeme ile yapılabilecek uygulamalar öğrencilerin her malzeme için üreteceği proje çerçevesinde tasarlama aşaması, ana tasarımların seçimi ile ilgili verilen süreler bazında, gözden geçirme oturumları öğretim üyesi tarafından her hafta dersin ilk saatinde gerçekleştirilecektir. Sınıf içi ödevler ve ev ödevleri bu oturumlarda çözülecek problemlerin temelini oluşturacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, tasarımları ile ilgili görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 PR Proje
4 FN Final
5 BSN Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + PR * 0.30 + FN * 0.30
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + PR * 0.30 + BUT * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşamasında öncelikle, hazırlanan raporların içerdiği bilgilerin pratik uygulamalarda karşılık bulup bulmadığı, malzeme ile yapılacak projelerde; tasarımlarda yaratıcılık, malzemenin iyi işlenip işlenmediği ve teknik buluşlar ile üretimde uygulanabilirliği üzerinden puanlama yapılacaktır.
Öğrencinin uygulamalara katılımı ve tamamlaması haricinde uygulamanın teorisi yapılan vize ve final sınavları ile değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci ders kapsamında yer alan malzemelerden biri hakkında, sınıfta da sunacağı, yazılı ve görsel dokümanları barındıran bir rapor hazırlayacaktır.
Öğrenci farklı malzemeler kullanarak Sahne Tasarımına yönelik temel tasarım projeleri hazırlayacaktır.
Bu projenin tasarımında çıkış noktasını ve malzeme kullanımında karşılaştığı kolaylık ve zorlukları kısa bir rapor biçiminde kağıda dökecektir.
Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) derslere katılım durumuna, (2) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi proje çalışmasına (3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 `ine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
4.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

isinsu.ersan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13.30-15.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 10 2 20
Ders Anlatımı 10 2 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Ödev Hazırlama 10 2 20
Sunum Hazırlama 1 3 3
Alan/saha çalışması 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.53