Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sahne Tasarımı |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. SELDA KULLUK YERDELEN |
Dersi Alan Birimler |
Sahne Tasarımı |
Dersin Amacı |
20.yüzyıl tiyatrosu teknolojik olarak çağın getirdiği tüm olanakları görsel iletişimin tüm fonksiyonlarını sahne estetiğiyle bütünleştirme yoluna gitmiştir. Yönetmen ve tasarımcıların değişen beklentileri ile birlikte izleyicinin de beklentileri alışılagelmiş olan tiyatro geleneğinin dışına taşmıştır. 20.yüzyıl tiyatrosu ve sonrasının estetik sorgulama ve arayışları içindeki yönetmen-tasarımcı ve sahne tasarımcılarının IV. Sınıf öğrencileri tarafından bilinmesi, araştırılması ve tartışılması amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: -Denis Dorn,Drafting for the Theatre,Publication Date: January 30, 1992 | ISBN-10: 0809315084 | ISBN-13: 978-0809315086 | Edition: 1st |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Dersler |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ders değerlendirme aşamasında öncelikle öğrenci derste tartışılacak dönem ve tasarımcıları , oyun uygulama örnekleri, kitap, kaynakça ve görselleri taranarak hazır gelinmesi gerekir. |
Değerlendirme Kriteri |
|
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
|
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
selda.kulluk@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Haftalık ders programına göre dersten sonraki saat görüşme saatidir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|