Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Oyunculuk |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Oyunculuk |
Dersin Amacı |
Görsel sanatlarda makyaj uygulaması ve tekniklerinin öğretilmesini amaçlamaktadır. Çeşitli dönemlere göre değişen makyaj uygulamalarının anlatılması sahne sanatları içindeki yerinin belirlenmesini ve kullanım alanlarının göre farklılıklarının anlatılmasını içerir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Dönem: Roemarie Swinfiel, Aşama adım adım makyaj, A&C Black- London |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Dersler Öğretim üyesi öğrencilerini, makyaj tekniklerini ve kullanım alanlarını belirlemede bilgilendirir. Çeşitli uygulamalar yapmasına ve kendi yüzünü tanımasına yardımcı olur. Uygulamaların farklılıkları üzerine öğrenci ile birlikte yeni malzemelerin değerlendirmesine yardımcı olur. Her uygulama fotoğraf çekimi ile belgelenir. Bir sonraki dönemde görsel malzeme çeşitliğinin arttırılmasına katkı sağlar. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ders değerlendirme aşamasında öncelikle, tasarımlarda yaratıcılık, tasarımdan üretime geçişte gerçekleştirme oranı, seçilen malzeme ve ürünlerin uyumluluğu, tekniğin, uygunluğu, ortaya çıkan butaforun uygunluğu ve üretimde uygulanabilirliği üzerinden puanlama yapılacaktır. |
Değerlendirme Kriteri |
1. Öğrenci katılımından elde edilecek puan, |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Hergün |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|