DERS ADI

: Doğaçlama ve Mimik II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TOM 1004 Doğaçlama ve Mimik II ZORUNLU 2 4 0 6

Dersi Veren Birim

Oyunculuk

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

HAKKI BARIŞ ERDENK

Dersi Alan Birimler

Oyunculuk

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere sahneye ilişkin temel oyunculuk bilgi ve beceri tekniklerinin uygulamalarla yetkinleştirilmesini kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin;Temel oyunculuk tekniklerini uygulayabilmesi
2   Bedenini değişik durumlarda kullanabilmesi,
3   Bireysel ve toplu oyunculuk uygulamaları ile sınırlarla yüzleşme ve rahatlama yöntem ve tekniklerini uygulayabilmesi
4   Gözlem yeteneği ile kendini ve toplumu daha yakından tanıyabilmesi ve bilgiler ışığında sahnede rolü değerlendirebilmesi
5   Algı ve ifade yetkinliği ile sahne mantığı ve yaratıcı etkileşimi sentezleyebilmesi
6   Hayal gücünü geliştirebilmesi,
7   Sahnede çok boyutlu uygulayabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

TOM 1003 - Doğaçlama ve Mimik I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Grup dinamizmini sağlamaya yönelik temrinler
2 Hayvan temrinleri
3 İkili hayvan temrinleri
4 Transformasyon temrinleri
5 Yoğunlaşabilme, Konsantrasyon temrinleri
6 Birimler ve amaçlar temrinleri
7 İç aksiyon temrinleri
8 Doğaçlamalar
9 Doğaçlamalar
10 Doğaçlamalar
11 Toplu çalışmalar
12 Karar verme konusunda cesaretlendirme, Sorumluluk almaya yöneltme temrinleri
13 ödev sunumu
14 Toplu çalışmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynaklar:
Boal, A. (2003). Oyuncular ve Oyuncu Olmayanlar için Oyunlar, (Çev.B.Ataman, Ö.Öztürk, K.Rızvanoğlu), İstanbul: B.Ü.Y.
Brook, P. (1988). A Theatrical Casebook, ( Compiled David Williams ), London: Methuen.
Brook, P. (1988). The Shifting Point, London: Methuen.
Ergün, S. (1993). Çağdaş Doğaçlama, İzmir: Dokuz Eylül Yay.
Spolin, V.(1986).Theater Games for the Classroom A Teacher s Handbook, U.S.A:Nortwestern University Pres.
Stanislavski, K. (1996). Bir Aktör Hazırlanıyor, (Çev. Suat Taşer), İstanbul:Papirüs.
Stanislavski, K. (1999). Bir Rol Yaratmak, (Çev. Ç.Genç, F.Güllü,B.Tanyel), İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi
Stanislavski, K. (1984). Oyuncunun El Kitabı, (Çev. Gürkal Aylan), İstanbul: Alaz Yayıncılık.
Morris, E. & Hotckis. J. (1998). Rol Yapmayın Lütfen (Çev. İpek Bilgin), Ankara: Dost Kitabevi.
Morris, E. (2002). Futursuz Oyunculuk (Çev. İpek Bilgin), Ankara: Dost Kitabevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
Öğretim üyesi öğrencileri, ç uygulama yöntemlerine yönelik ortaya çıkacak konularda çözüm üretmeye yönlendirir
2. Sınıf Tartışmaları
Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, ilgili görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.
3. Uygulamalar
uygulamaya geçiş sürecinde öğrenciler örnek uygulamalar ile bilgilendirileceklerdir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 UYG Uygulama
2 DKL DerseKatılım
3 BSN Başarı Notu UYG * 0.90 + DKL * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

derse katılım ve uygulamalar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Derse öğretim elemanı girdikten sonra ders öğrenci alınmayacaktır. Geç kalan arayı bekleyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr. Gör. Barış Erdenk
berdenk@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her Pazartesi ve Perşembe-12.00-13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 5 70
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 7 70
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1553555555335555
ÖK.255355555553355
ÖK.355555555555353555
ÖK.4555555555555353355
ÖK.53555555555555355
ÖK.65555555535355
ÖK.7555555555555355355