DERS ADI

: Yazarlık II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DYA 1010 Yazarlık II ZORUNLU 6 6 0 14

Dersi Veren Birim

Dramatik Yazarlık - Dramaturji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SEMİH ÇELENK

Dersi Alan Birimler

Drama Yazarlığı ve Dramaturji
Dramatik Yazarlık - Dramaturji

Dersin Amacı


Yazarlık 2 dersinin amacı, oyun yazarlığının temel ilkelerini, tekniğini öğretmektir. Yazarlık 2 dersinin amacı, Sinema -TV, Radyo vb. hareket içeren sanatların senaryolarını ve metinlerinin temelini oluşturan "dramatik yazarlık"ın temel ilkelerini öğretmek ve uygulatmaktır.



Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bir dramatik metni oluşturacak temel çatışmayı meydana getirmesi
2   . Bir çatışma ekseninde öyküyü kurması
3   Öyküyü yürütecek ana karakteri tüm boyutlarıyla inşa etmesi
4   Ana karakter ile yan karakterler arasında ilişki, çatışma ve denge oluşturması
5   Oyuncunun ve sahne tasarımının, toplamda sahne uygulamasının ilkelerini bilerek sahne metni oluşturması
6   . Oyunsal mekanı ve oyunsal zamanı kurabilmesi
7   Gerçek yaşam içinde kişileri, tavırları, mekanları, ilişkileri iyi tanıyıp gözlemlemesi ve bunu yansıtması
8   Anlattığı hikayenin bir tartışma ya da bir fikir meydana getirmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yazarlık Atölyesi ilk temrin çalışması. Varolan bir durum üzerine repliklerden yola çıkarak oyun kişisini oluşturmak.
2 Temrin Çalışması/ Ödevi Okuma Değerlendirme
3 Temrin Çalışması/ Ödevi Okuma Değerlendirme / Yabancı Yazar Ödevleri
4 Oyunlardan Sahneler Okuma ve Değerlendirme/ Giriş
5 Oyunlardan Sahneler Okuma ve Değerlendirme/ Dramatik Olay
6 Oyunlardan Sahneler Okuma ve Değerlendirme/ Finaller
7 Yabancı Yazar Ödevleri Okuma ve Değerlendirme
8 Yabancı Yazar Ödevleri Okuma ve Değerlendirme
9 Atölye Çalışması- (Lunapark, Yaşlı Adam ve Çocuk, Beklemek vb.)
10 Atölye Çalışmaları Okuma Değerlendirme
11 Atölye Çalışmaları Okuma Değerlendirme
12 Yazar Ödevlerinin Sunumları ve Değerlendirme
13 Yazar Ödevlerinin Sunumları ve Değerlendirme
14 Sınıf İçi çalışmalarının Değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Piyasada yazarlık öğretmek üzere yayınlanmış kestirmeci kitapların yazarlık stüdyosunda yapılan akademik eğitimde uygun görmediğimiz, kestirmeleri ve pratik çözümleri içeren bu toptancı kitaplar olduğu düşünüldüğünden temel yazarlık eğitiminde öğrencinin ürettiği temel metinler ana kaynak olarak düşünülmektedir.

Yardımcı kaynaklar: -


Diğer ders materyalleri: Ders materyali öğrencinin yazdığı çalışmalar, verilen gözlem ödevlerinin sonucu yapılan sunumlarla, gazete kesikleri, öykü vb. yazmaya hareket noktası oluşturacak yazınsal metinlerdir.







Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1.Dersler ve Anlatım: Derslerde öğretim elemanı dramatik metnin temel ilkelerini örneklerle açıklar. Çatışma, durum, karakter, mekan, zaman vb. konularda bilgiler verir.

2.Uygulama. Öğretim elamanı evde ya da ders saatinin belirlediği kısıtlı zaman içerisinde, hikaye ve çatışma kurma ve kişileştirme üzerine çalışmalar ve temrinler yazdırır.

3.Gözden geçirme, Çözümleme, Tartışma ve Yeniden Tasarım: öğrencilerin yaptığı çalışmalar okunduktan sonra temel ilkeler ışığında yapılan hatalar diğer öğrenciler ve öğretim görevlisi tarafından analiz edilir ve tartışılır. Ortak oturumda metnin temel hataları bulgulanır, değiştirilir ve yeniden tasarlanarak öğrenicinin bu çalışmayı bir kez daha yazması istenir.


Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 BSN Başarı Notu PR * 0.70 + DKL * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar


Ders değerlendirme aşamasında dönem boyunca yapılan 10 farklı çalışmada öğrencinin öğrendiklerini yazdığı metinlere uygulayıp uygulamadığına bakılır. Bunun yanında öğrencinin yazdığı metinlerde, yaratıcılığı, pratik çözümler üretip üretmediği, tekniği kavrayıp kavramadığı özellikle değerlendirilir.

Öğrencinin derse katılımı ise, birkaç bölümde değerlendirilir. Derslerde ele alınan çalışmalar üzerinde pratik çözümler üretip üretmediği, derste okunan çalışmaları dikkatli dinleyip notlar alıp almadığı ve öğretim elemanının sorduğu sorulara anlamlı ve pratik yanıtlar verip vermediğine, sonuçta atölye içi eğitime katkı verip vermediğine göre değerlendirilir.








Ders değerlendirme aşamasında dönem boyunca yapılan 10 farklı çalışmada öğrencinin öğrendiklerini yazdığı metinlere uygulayıp uygulamadığına bakılır. Bunun yanında öğrencinin yazdığı metinlerde, yaratıcılığı, pratik çözümler üretip üretmediği, tekniği kavrayıp kavramadığı özellikle değerlendirilir.

Öğrencinin derse katılımı ise, birkaç bölümde değerlendirilir. Derslerde ele alınan çalışmalar üzerinde pratik çözümler üretip üretmediği, derste okunan çalışmaları dikkatli dinleyip notlar alıp almadığı ve öğretim elemanının sorduğu sorulara anlamlı ve pratik yanıtlar verip vermediğine, sonuçta atölye içi eğitime katkı verip vermediğine göre değerlendirilir.









Değerlendirme Kriteri



Değerlendirmeye ilişkin yapılan açıklamalar, temel kriterleri de belirlemektedir.





Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar


1)Yazarlık 1 dersinin %80'ine katılım zorunludur.
2)Her türlü intihal girişimi, alıntı yapıldığı belli edilmeyen metin kopyalamaları disiplin cezasıyla cezalandırılır.
3)Derste yapılan çalışmalar sırasında sınıfta olmadığından öğrenicinin o ödevi geç getirmesi kabul edilebilir ama ancak %50 oranında değerlendirilir. Sınıf çalışmalarını derste ve verilen sürede yapmak esastır.
4)Yazım kuralları ve Türkçe nin kullanımı konusunda bu derste özel bir duyarlık gösterilmektedir.



Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

semih.celenk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Uygulama 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 12 120
Ödev Hazırlama 9 12 108
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 340

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8