Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Diş Hekimliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. EDA DİDEM YALÇIN |
Dersi Alan Birimler |
Diş Hekimliği |
Dersin Amacı |
Ağız kavitesi içerisinde bulunan çürük, periodontal hastalık, diş çapraşıklığı, diş eksikliği ve bunların yol açtığı şikayetlerin değerlendirilmesi, görüntülenmesi ve tedavi planlamasının yapılmasıdır. Sistemik hastalıkların belirlenmesi ve oral komplikasyonlarının değerlendirilmesi, oral bölgenin gelişim anomalileri, odontojenik kistler, non-odontojenik kistler, odontojenik tümörler, non-odontojenik tümörler, vesikülobülloz hastalıklar, ülseratif lezyonlar, beyaz lezyonlar, kırmızı lezyonlar, pigmente lezyonlar, verrucal-papiller lezyonlar, bağ dokusu lezyonları, tükrük bezi hastalıkları, lenfoid lezyonlar, çenelerin malign lezyonların klinik değerlendirmesinin öğretilmesi. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1 Özcan, İ. 2007; Sistemik Yaklaşımlarla Oral Diagnoz, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders sınıfta sunulacaktır. Ders notları öğrencilere verilecektir. Öğrenciler ders notlarından ve ders kitaplarından dersi takip edecekler. |
Değerlendirme Yöntemleri |
Başarılı / Başarısız *** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL |
Değerlendirme Kriteri |
1. Öğrenci, ppanoramik, sefalometrik, el-bilek radyografik teknikleri bilir ve panoramik tekniği uygulayabilmeli. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslerin %80 ine devam zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
edadidem.yalcin@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|