DERS ADI

: Drama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DHF 1508 Drama SEÇMELİ 1 0 0 1

Dersi Veren Birim

Diş Hekimliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. EDA DİDEM YALÇIN

Dersi Alan Birimler

Diş Hekimliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin okul öncesi eğitimde drama ve dramatik etkinlikler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve etkinlikler planlayıp uygulayabilecek düzeye gelmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dramatik etkinlikler ve drama ile ilgili kavramları tanımlar.
2   Drama ve dramatik etkinliklerde ortam düzenlemesinin gerekliliklerini tanımlar.
3   Farklı drama ve dramatik etkinlikler planlar.
4   Uyguladığı alanın eğitim amaçlarını bilir.
5   Eğitici dramayı gençlere ve uygulama alanlarına göre sınıflandırır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma İletişim etkileşim Çalışmaları Bireyler ve Gruplar arası iletişim-etkileşim/Drama Uygulamaları -Duyu, güven çalışmaları/Drama Uygulamaları
2 Uyum çalışmaları Bireyler ve Gruplar arası iletişim-etkileşim/Drama Uygulamaları -Duyu, güven çalışmaları/Drama Uygulamaları
3 Güven Çalışmaları Oyun, Rol Oynama, Doğaçlama kavramları/Drama Uygulamaları
4 Duyu çalışmaları Yaratıcı drama etkinliklerinde kullanılacak araç-gereçler. /Drama Uygulamaları
5 Yaratıcı drama ve Sanatlar(edebiyat), teknikler
6 Kuramsal anlatım, tartışma ve örnekler
7 Yaratıcı drama ve Sanatlar(resim), öğretim teknikleri
8 Yaratıcı drama ve Sanatlar (obje ve fotoğraf), sosyodrama
9 Yaratıcı drama ve eğitim bağlantısı
10 Bireysel Özellikler ve bu özelliklerin tanınması/Drama Uygulamaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Adigüzel, H.Ö., (2002) Yaratıcı Drama Yazılar I 1985-1995, Natürel Yayınları, Ankara.
2. Erdoğan T. (2019). Okul Öncesinden İlköğretime Kuramdan Uygulamaya
3. DRAMA. Edt. Tolga Erdoğan, 5.Baskı, Eğiten Kitap, Ankara. Yaratıcı Drama Dergisi, www.yader.org

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Örgün Öğretim

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 KSN KISA SINAV
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS* 0.40 + BUT * 0.60

*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci, dramatik etkinlikler ve drama ile ilgili kavramları tanımlayabilmeli.
2. Öğrenci, drama ve dramatik etkinliklerde ortam düzenlemesinin gerekliliklerini tanımlayabilmeli
3. Öğrenci, farklı drama ve dramatik etkinlikler planlayabilmeli.
4. Öğrenci, Uyguladığı alanın eğitim amaçlarını tanımlayabilmeli.
5. Öğrenci, Eğitici dramayı gençlere ve uygulama alanlarına göre sınıflandırabilmelidir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

edadidem.yalcin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 1 1
Final Sınavına Hazırlık 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 32

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.13342
ÖK.22333
ÖK.33332
ÖK.44224
ÖK.53444