DERS ADI

: Arkeoloji ve Müze

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 6002 Arkeoloji ve Müze SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Müzecilik Doktora

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. REMZİ YAĞCI

Dersi Alan Birimler

Müzecilik Doktora

Dersin Amacı

Yakındoğu'nun uygarlık yönünden olağanüstü zengin ve çekici coğrafyası bu bölgelerin egemeni olmak isteyen batılıların her zaman ilgisini çekmiştir. Özellikle Osmanlı toprakları içinde bulunan Anadolu, Mezopotamya, Mısır'da 18. yüzyıldan başlayarak büyük bir rekabet içinde İngiltere, Fransa, Almanya demiryolu faaliyetleri ve diplomatik ilişkiler vb. kapsamında birçok kazı gerçekleştirmiş; bu kazılarda açığa çıkan önemli eserler Batı müzelerine taşınmış ve oradaki imparatorluk müzelerinde seçkin yerlerini almıştır. Taşınır-taşınmaz (mimari) türde bu eserlerin sergileme yönünden Arkeoloji Müzeciliğine önemli katkıları olmuştur. Bu ders kapsamında İmparatorluk Müzelerinde yakındoğudan götürülmüş eserler ve sergileme biçimleri irdelenecektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Müze ve arkeoloji ilişkisini ve müzelerin toplumsal ve kültürel yaşam için önemini tanımlayabilir.
2   Müzelerin işlev ve işleyişleri hakkında genel bir bilgi sahip olur.
3   Arkeoloji ve müzecilik ilişkisini kronolojik olarak açıklayabilir.
4   Değişik dönemlere ait arkeolojik eserleri karşılaştırmalı bir şekilde tartışabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Kaynakça ve Yöntem
2 Müzeoloji ve Arkeoloji ilişkisi
3 Mezopotamya Sanatı
4 Mezopotamya sanatı
5 Mısır Sanatı
6 Antik Yunan Sanatı
7 Antik Yunan Sanatı
8 Arasınav
9 Roma Sanatı
10 Roma Sanatı
11 Antik Dönem sonrasında Arkeoloji ve Mitolojinin Sanata Etkisi: Rönesans Öncesi
12 Rönesans ve Sonrasında Arekeoloji ve Mitoloji Sanata Etkisi
13 Genel değerlendirme
14 Öğrenci sunumları
15 Öğrenci sunumları
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Geçmişe Hücum Osmanlı İmparatorluğu'nda Arkeoloji'nin Öyküsü 1753-1914, Editörler: Zainab Bahrani, Zeynep Çelik, Edhem Eldem, SALT Kasım 2011, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunumlar ve ders anlatımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + YSS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunumlar, arasınav ve final sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam (%70) zorunludur.
Öğrenciler farklı konularda sunum ve ödevler yapmakla yükümlüdürler.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

remzi.yagci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 11.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Öğrenci Sunumları 2 3 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Sunum Hazırlama 2 30 60
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.15
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.45