DERS ADI

: Müzeler ve Kültürel Mirasın Korunma Sorunları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 6018 Müzeler ve Kültürel Mirasın Korunma Sorunları SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Müzecilik Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. REMZİ YAĞCI

Dersi Alan Birimler

Müzecilik Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı kültürel mirasın korunmasına ilişkin tanımlayıcı ve çözüm odaklı bilgiler verirken müzelerin bu sürece ne şekilde katılabileceğini ve etkin olabileceğini öğretmektir. Kültürel miras kavramının kökeni ve bu kavramın oluşmasına kadar geçen süreçte kültür varlıklarının karşı karşıya kaldığı tahribatın boyutları, kültür varlıklarının korunabilmesi için bu yolla hazırlanmış olan uluslararası sözleşmelerin içeriği ve amacı, eski eser kaçakçlığı ile mücadele gibi konular ders için de ayrıntılarıyla irdelenecektir. Kültürel mirasın korunmasına ilişkin kökleşmiş sorunların, müzelerin etkin katılımı ile nasıl çözülebileceği bu dersin ana konusunu oluşturmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Müzecilik ve kültürel miras ilgili temel kavramları öğretir
2   2. Müzecilik ve kültürel miras arasındaki ilişkiyi tanımlar
3   3. Müzecilik ve kültürel mirasın korunmasının tarihçesini aktarır
4   4. Kültürel Mirasın korunması hakkında bilgi sahibi yapar
5   5. Kültürel Miras öğelerinin müzelerde korunması ve sergilenmesi konusunda bilgi verir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Giriş 12. Eski eser kaçakçılığı ile mücadele
2 2. Müzecilik ve Kültürel Miras ile ilgili temel kavramlar 13. Sunum
3 3. Müzecilik biliminin tarihçesi 14. Sunum
4 4. Kültürel Mirasın korunmasının tarihçesi 15. Sunum
5 5. Kültürel Miras Sorunları 16. Final
6 6. Kültürel Miras Sorunları
7 7. Kültürel Mirasın Korunmasında Müzelerin Rolü
8 8. Arasınav
9 9. Kültürel Mirasın korunmasında Müzelerin rolü
10 10. Kültürel Miras ile ilgili sözleşmeler
11 11. Kültürel Miras ile ilgili sözleşmeler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Labadi, S. UNESCO, cultural heritage, and outstanding universal value : value-based analyses of the World Heritage and Intangible Cultural Heritage Conventions, AltaMira Press, 2013
Sandis, C. Cultural Heritage Ethics: Between Theory and Practice, Open Book Publishers, 2014
Heritage, Museums and Galleries: An Introductory Reader, ed. G. Corsane, Routledge, New York, 2005

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Power Point sunumları
2. Anlatma
3. Soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ. 1-5 Arasınav ve Finalde sorulacak sorular ile öğrencilerin hazırlayacağı sunum ve ödevlerle değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

baris.gur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 35 35
Sunum Hazırlama 1 25 25
Ödev Hazırlama 1 18 18
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.154
ÖK.2455
ÖK.355
ÖK.444
ÖK.5555