DERS ADI

: Müze Mekanları ve Sergiler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 6014 Müze Mekanları ve Sergiler SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Müzecilik Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. REMZİ YAĞCI

Dersi Alan Birimler

Müzecilik Doktora

Dersin Amacı

Tarihi yapıların müzeye dönüştürülmesini ele alarak başlayan bu ders, müze mimarisi tarihini araştırmakla birlikte, yeni müze anlayışıyla birlikte gelişen yeni mekan ihtiyaçları ve çağdaş malzeme ve tekniklerin sunduğu potansiyelleri ele almaktadır. Örnekler hem Türkiye den hem dünyadan verilecek, özellikle Türkiye de politik olarak ortaya çıkan müze yapısı prototipleri üzerinde durulacaktır. Makrodan mikroya, yapının kentle ilişkisinden aydınlatma ve içinde sergilenenle mekansal ilişkisine kadar müze mimarisinin çeşitli boyutları tartışılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mimari terminolojiye hakim olmak.
2   Müze mimarisinin gelişimin tarihsel ve politik sürecini kavramak.
3   Malzeme ve teknolojinin sunduğu olanakları farketmek
4   Müze yapısına dair teknik bir yorumda bulunabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tarihi Yapıların Müzeye Dönüştülmesi_ Kriterler, Avantajlar, Dezavantajlar
2 Türkiye deki müze yapılarının evrimi Osmanlı Dönemi ve 1960 a kadar Cumhuriyet Dönemi Müzeleri
3 Türkiye deki müze yapılarının evrimi 2_1960 sonrası Müzeler
4 Türkiye deki çağdaş müze mimarisi örnekleri_ Yıldız Mimarlar_ öğrenci sunumları
5 Dünya daki müze yapılarının evrimi
6 Sergi Mekanlarının tasarımı
7 Sergi Mekanlarının tasarımı
8 Arasınav
9 Örnekler üzerinden mimari analizler_öğrenci sunumları
10 Malzeme seçimi, akustik, ısı ve nem kontrolü
11 Müzeler için farklı mimari programlar
12 Mekan ve sergileme ilişkisi
13 Örnekler üzerinden analizler_ öğrenci sunumları
14 Örnekler üzerinden analizler_ öğrenci sunumları
15 Örnekler üzerinden analizler_ öğrenci sunumları
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Madran, Emre (1999), Tarihi Miras Niteliğindeki Yapılara Müze İşlevinin Verilmesinde Kullanılacak Değerlendirme Ölçütleri. "Yeniden Müzeciliği Düşünmek", s.87-98.
Zeiger, Mimi (2005) New Museums: Contemporary Museum Architecture Around The World (Universe Architecture Series)
Henderson, Justin, (1998) Museum Architecture
Müze ve Müze Mimarlığı Üzerine_ Hikmet Gökmen, Aykut Köksal, Ege Mimarlık
Sade, Özge (2005), Türkiye de Tasarlanmış Müze Yapıları, İstanbul Teknik Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi.
Madran, Burçak, Müze Sergileri Tasarlamak , Müzebilimin ABC si, N. Ertürk ve H. Uralman (der.)
Erbay, Mutlu, Müzelerde Sergileme ve Sunum Tekniklerinin Planlanması.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Power Point sunumları
2. Anlatma
3. Soru-cevap
4.Kütüphane Araştırmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + YSS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Arasınav ve Finalde sorulacak sorular ile öğrencilerin hazırlayacağı sunum ve ödevlerle değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

elif_keser@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba: 11.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Öğrenci Sunumları 1 4 4
Grup çalışması 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 30 30
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
Proje Ödevi 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1455
ÖK.254
ÖK.355
ÖK.4455