DERS ADI

: Mekan, Yer, Kültürel Peyzaj Bağlamında Müze

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 6023 Mekan, Yer, Kültürel Peyzaj Bağlamında Müze SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Müzecilik Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. REMZİ YAĞCI

Dersi Alan Birimler

Müzecilik Doktora

Dersin Amacı

Dersin Amacı: Bu ders, mekan, yer ve kültürel peyzaj kavramları üzerine yapılan teorik tartışmaları incelerken, özellikle bu kavramlara bir cevap olarak doğmuş Ekomüzelere odaklanacaktır. Kalkınma, sürdürülebilirlik ekseninde farklı ekomüze modelleri tartışılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Terminolojiye hakim olma
2   Mekan, yer, peyzaj, kent gibi kavramları müzecilik bağlamında anlamak.
3   Farklı müze tiplerinin gelişim nedenlerini anlamak
4   Ekomüze tasarım süreçlerini kavramak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Mekân üzerine teorik tartışmalar
2 Müze mekânı_ Açık bir yapıt
3 Mekân ve Çevre Psikolojisi
4 Sanat ve Mekân İlişkisi
5 Yer kavramı_ Küreselleşme
6 Yer kavramı_ Kent Müzeleri
7 Müze Şubeleri_ Yerellik, Bağlam, Yıldız Mimarlar
8 Ara sınav
9 Kültürel Peyzaj
10 Ekomüzeler, Tanım, İhtiyaç
11 Ekomüze, Kalkınma, Sürdürülebilirlik
12 Ekomüze Örnekleri
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15 Öğrenci sunumları
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Raffaella, R. (2017) Ecomuseums and Cultural Landscapes, State of the art and future prospects. Maggioli Editore.
Davis, P. (1999) Ecomuseums: a sense of place. Continuum: London and New York.
Peter Davis, Han-yin Huang, Wan-chen Liu (2010), Heritage, local communities and the safeguarding of `Spirit of Place in Taiwan, Museum and Society 8(2) 80-89.
Tuncer Gürkaş, E., Barkul, Ö. Yer Üzerine Kavramsal bir okuma denemesi, Sigma 4 (2012), 1-11.
Kahraman, M. D. İnsan İhtiyaçları ve Mekansal Elverişlilik Kavramları Perspektifinde Yaşanılırlık Olgusu ve Mekansal Kalite, Planlama 24/ 2 (2014):74-84.
Koruma Ve Peyzaj Mimarlığı Sempozyumu yayını 11-13 Aralık 2015

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders öncesi okuma
2. Anlatma
3. Tartışma, Fikir üretme
4. Power Point sunumları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + YSS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ. 1-5 Arasınav ve Finalde sorulacak sorular ile öğrencilerin hazırlayacağı sunum ve ödevlerle değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

elif_keser@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 11.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Öğrenci Sunumları 2 3 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Sunum Hazırlama 2 30 60
Ödev Hazırlama 1 30 30
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 246

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555
ÖK.2455
ÖK.3355
ÖK.455