DERS ADI

: Müzelerde Teknoloji Kullanımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 6021 Müzelerde Teknoloji Kullanımı SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Müzecilik Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. REMZİ YAĞCI

Dersi Alan Birimler

Müzecilik Doktora

Dersin Amacı

Günümüzde müzeler durağan olmayan sürekli değişen mekanlar haline gelmiştir. Bu değişim müzelerin iç düzenlemelerinde ve sergi kurgularında da yerini almaya başlamıştır. Müze içerisindeki teknoloji öğeleri yalnızca , müzeyi ve müzedeki objeleri koruma amaçlı olmayıp, müzedeki objeleri ziyaretçilere daha iyi bir biçimde aktarabilmek için en uygun sergi kurgusu içerisinde yeni teknoloji öğelerinin kullanılabilirliği ile ilişkilidir. Hızla gelişen teknoloji ile sanal müze uygulamaları, artırılmış gerçekçilik unsurlarının kullanımı objeleri yalnızca müze mekanı içerisindeki bir sergilemeden daha yoğun anlamlı bir düzeye taşımaktadır. Bu durum hem ziyaretçinin ilgisini çekmek hem de bilgiyi farklı yollarla aktarabilmek için oldukça önemli bir yol olarak görünmektedir. Bu dersin amacı günümüzde müzelerde kullanılan yeni teknoloji tanıtma ve müzelerde ne şekilde kullanılabileceklerine odaklanmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Yeni teknolojiler hakkında bilgi sahibi olur
2   2. Sanal Müze uygulamalarını tanıtır
3   3. Müze ve teknoloji ilişkisini çok yönlü olarak ele alır
4   4. Yeni Aydınlatma teknolojilerini aktarır
5   5. Sergilemede teknoloji kullanımını öğretir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Giriş 13. Sunum
2 2. Müzelerde Teknoloji Gelişiminin Tarihçesi 14. Sunum
3 3. Müzelerde Teknoloji Gelişiminin Tarihçesi 15. Sunum
4 4. İklimlendirme 16. Final
5 5. Aydınlatma
6 6. Sergileme Teknolojileri
7 7. Sergileme Teknolojileri
8 8. Ara Sınav
9 9. Sanal Müze Uygulamaları
10 10. Sanal Müze Uygulamaları
11 11. Müzelerde Artırılmış Gerçeklik
12 12. Müzelerden Örnekler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bautista, S.S. Museums in the digital age: Changing Meanings of Place, Community, and Culture, AltaMira Press, 2014
Keene, S. Digital Collections: Museums and the Information Age, Routledge, 1998
Patel, M. White, M. - Walczak K. Sayd, P. Digitisation to Presentation Building Virtual Museum Exhibitions, Vision, P. Hall, P. Willis (Editors), Video and Graphics, 2003, 1-8

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Power Point sunumları
2. Anlatma
3. Soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ. 1-5 Arasınav ve Finalde sorulacak sorular ile öğrencilerin hazırlayacağı sunum ve ödevlerle değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

baris.gur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 35 35
Final Sınavına Hazırlık 1 35 35
Sunum Hazırlama 1 35 35
Ödev Hazırlama 1 30 30
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 239

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.123
ÖK.244
ÖK.34
ÖK.4444
ÖK.5554