DERS ADI

: Belgesel Fotoğraf Atölyesi I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTS 4031 Belgesel Fotoğraf Atölyesi I SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. AHMET BEYHAN ÖZDEMİR

Dersi Alan Birimler

Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Dramatik Yazarlık - Dramaturji
Oyunculuk
Aksesuar Tasarımı
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri
Sahne Tasarımı
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Seramik ve Cam Tasarımı
Müzik Bilimleri
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Müzikoloji
Tezhip Sanatı
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Grafik Resimleme ve Baskı
Heykel
Fotoğraf
Çini Tasarımı ve Onarımı
Hat Sanatı
Resim
Çizgi Film ve Animasyon
Tekstil Tasarımı
Tezhip
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Grafik Tasarımı
Moda Giyim Tasarımı
Film Tasarımı ve Yazarlığı
Seramik ve Cam
Drama Yazarlığı ve Dramaturji
Müzik Teknolojisi
Eski Yazı
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı

Dijital Kültürü tanımlamak, kapsam ve özelliklerini değerlendirmek, fotoğraf sanatının dijital kültür içindeki anlam ve önemini eleştirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Dijital Kültürü tanımlayabilir
2   2. Dijital Kültürün kapsam ve özelliklerini değerlendirebilir
3   3. Yeni medya Dijital Kültür etkileşimlerini tanımlayabilir
4   4. Siber Kültür-Dijital Kültür etkileşimlerini tanımlayabilir
5   5. Fotoğraf Sanatının Dijital Kültür içindeki önemini değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Metodolojisi
2 Temel Terminoloji
3 İnternetin Kısa Tarihçesi
4 İnternetin Kısa Tarihçesi
5 Dijital Kültürün Tanımı ve Özellikleri
6 Dijital Kültürün Tanımı ve Özellikleri
7 Dijital Kültür Endüstrisinin Popüler Özellikleri
8 Dijital Kültür Ortamları
9 Dijital Kültür ve Fotoğraf
10 Dijital Kültür ve Yeni Medya
11 Dijital Kültür ve Yeni Medya
12 Dijital Kültür ve Siber Kültürü
13 Dijital Kültür ve Siber Kültürü
14 Dijital Retorik

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bard, A., Söderqvist, J. (2012), Netokratlar, Fütürika Üçlemesi I, (çev. G. Yılmaz), İzmir: Karakalem Kitabevi.
Benjamin, W. (2001). Pasajlar, (çev.A.Cemal), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Eyman, D. (2015). Digital Rhetoric: Theory, Method, Practice, U.S. A: Univercity of Michigan Press.
Frizot, M. (1999). A New History of Photography, Germany: Konemann
Rose, G. (2007). Visual Methodologies, London: Sage Publications.
Lieser, W. (2008). Digital Art, Königswinter: h.f.ulmann.

Makale
Manovich, L. (2003). New Media from Borges to HTML, https://faculty.georgetown.edu/irvinem/theory/manovich-new-media-intro.pdf


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRR Proje
2 CLM Çalışma
3 BSN Başarı Notu PRR * 0.60 + CLM * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr.A.Beyhan Özdemir
0 505 335 71 88
beyhan.ozdemir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 12:00 - 12:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 60

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1111
ÖK.2111
ÖK.3111
ÖK.4111
ÖK.51