DERS ADI

: Belgesel Fotoğraf Projesi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTS 3020 Belgesel Fotoğraf Projesi II SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. IŞIK SEZER

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Fotoğraf alanında yapılacak bir bilimsel çalışmanın projelendirilme, tasarlanma, inceleme nesnesinin seçimi, kullanılacak metodolojinin belirlenmesi ve ilgili literatür ile alan çalışmasının verileri doğrultusunda gerçekleştirilmesi için gerekli teorik bilgiyi sunmak ve bu doğrultuda araştırma projeleri üretmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin; 1. Bilimsel bir araştırma yapmaya uygun bir problem üretebilmesi ve bu probleminin çözümüne yönelik uygun yöntemleri belirleyebilmesi,
2   2. Bilimsel araştırmada kullanılan yöntem ve teknikleri tespit edebilmesi,
3   3. Kendi belirlediği bir konuda, temel odakları, soruları, varsayımları saptayabilmesi,
4   4. İlgili literatürü inceleyerek bir araştırmayı formüle edebilmesi,
5   5. Bir araştırma konusunu; zaman, mekân ve bütçe gibi faktörleri de göz önünde bulundurarak projelendirebilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 GİRİŞ: Araştırma tasarımı ve projelendirilmenin bilgi üretmek bakımından önemi.
2 Bilgi üretme biçimleri, bilimsel bilgi üretme süreci ve bilimsellik, incelenen konu ve nesnelerin belirlenmesine göre araştırma dalları.
3 Metodoloji nedir Araştırma metodolojisinin (veri toplama yollarının) belirlenmesi nasıl yapılır
4 Problem üretme ve Araştırmanın Planlanması: Konunun belirlenmesi, yönlendirici/veri sağlayıcı çalışmaların incelenmesi ve literatür taraması.
5 Literatür İncelemesi: Araştırma ile bağlantılı kaynakların belirlenmesi, kaynakların araştırma nesnesi ile ilişkili bölümlerinin kullanılması, araştırmaya uygun biçimde yönlendirici ve veri sağlayıcı çalışmaların incelenmesi (kaynak eleştirisi).
6 Örnek Olay İncelemesi (Case Study) kavramı ve araştırmayı bir örnek olay çerçevesinde sınırlamak.
7 Kavram kavramı, kavramların netliği ve araştırmayı belirli bir kavram (ya da kavramlar) çerçevesinde şekillendirme. Örnek olay içerisindeki malumatların, kavram(lar)la ilişkilendirilmesi. (Örnek çalışmaların incelenmesiyle)
8 Ön araştırma: Araştırma problem(ler)i nin belirlenmesi ve araştırma nesnesinin incelenebilirliğinin sınanması (Örnekler çerçevesinde tartışma yoluyla).
9 Araştırma probleminin çözümünde olası yanıtların belirlenmesi ve araştırmanın öngördüğü sonuçlar (Öğrencilerin önceden belirledikleri araştırma problemlerine ilişkin varsayımlar çerçevesinde tartışma)
10 Araştırmada zaman, mekan ve bütçe sorunları: Zaman ve mekan bakımından örnek olayın (case) uygunluğu.
11 Projelendirme çalışmalarının tartışılması.
12 Projelendirme çalışmalarının tartışılması.
13 Projelendirme çalışmalarının tartışılması.
14 Projelerin değerlendirilmesi, araştırmaya elverişli projelerin saptanması.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:

Barnes, Barry. (1990). Bilimsel Bilginin Sosyolojisi. (Kuhn and Social Sience: Theoretical Traditions in the Social Sience). (Çev.Hüsamettin Arslan). Ankara: Vadi Yayınları.
Feyerabend, Paul. 1995. Akla Veda. (Çev: Ertuğrul Başer) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Feyereband, Paul (1999/a). Yönteme Karşı, (çev: Ertuğrul Başer), İstanbul:Ayrıntı Yayınları,
Feyereband, Paul (1999/b). Özgür Bir Toplumda Bilim, (çev: Ahmet Kardam), İstanbul :Ayrıntı Yayınları,
Gulbenkian Komisyonu (2003). Sosyal Bilimleri Açın: Sosyal Bilimlerin Yeniden Yapılandırılması Üzerine Rapor, (çev: Şirin Tekeli), İstanbul: Metis Yayınları,
Habermas, Jürgen (1993). İdeoloji Olarak Teknik ve Bilim, (çev. Mustafa Tüzel), İstanbul:Yapı Kredi yayınları,
Tuna, Korkut (2011). Batılı Bilginin Eleştirisi Üzerine, İstanbul:İz Yayıncılık,
Wallerstein, Immanuel (1997). Sosyal Bilimleri Düşünmemek, (çev: Taylan Doğan), İstanbul:Avesta Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler, ders anlatımı ve karşılıklı soru cevap yöntemlerinin yanı sıra öğrencilerin, bir önceki haftanın konusuna uygun olarak yaptıkları ödev/değerlendirme/araştırmalarının incelenmesi çerçevesinde yapılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 ODV Ödev/Sunum
4 BSN Başarı Notu PR * 0.60 + DKL * 0.20 + ODV * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödevler:
Öğrenci bir önceki haftanın konusuna uygun olarak yaptığı ödev ile Araştırma Yöntemleri konusunda öğrendiklerini gösterir.

Projeler:
Dönem boyunca hazırlanacak projeler öğrencinin bilimsel bir araştırmayı projelendirme ve bilimsel bir inceleme yapmayı sağlamaya yeterli düzeyde bir problem tasarlayabilmesine ilişkin kazanımlarını ölçmeyi amaçlar.

Derse Katılım: Öğrencinin katılımından elde edilecek puan, (a) derse katılım/devam durumuna, (b) öğrencinin ders sırasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve (c) öğrencinin olumlu bir öğrenim ortamının yaratılmasına katkısına bağlı olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ini katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal eylemi disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Zamanında teslim edilmeyen ödev ve projeler kabul edilmez ve değerlendirmeye alınmaz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

isik.ozdal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi saat.10.00-11.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Ödev Hazırlama 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 61

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.13434334333333434
ÖK.223432434232234343
ÖK.33333434343343
ÖK.43323234323
ÖK.5343423243222