DERS ADI

: Tipografi ve Fotoğraf II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTZ 3034 Tipografi ve Fotoğraf II ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

BETÜL USLU ÖZKAN

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Çağdaş sanat kavramı, tarihçesi, estetik boyutu, işleyişi, bağlı olduğu kurumlar analiz edilir. Türkiye nin sosyo ekonomik dönüşümleri ve çağdaş sanata geçiş süreci belirlenerek , çağdaş sanatta fotoğrafın kullanımı sanatçı vizyonları ile incelenir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çağdaş sanat olgusunun tüm yönleri ile analiz edebilmesi,
2   Çağdaş sanatta fotoğrafın kullanım biçimlerini belirleyebilmesi,
3   Türk fotoğraf sanatında çağdaş sanat uygulamalarını analiz edebilmeli,
4   Çağdaş sanatın müze, galeri, fuar vb. kurumlarla ilişkilerini çözümleyebilmeli,
5   Fotoğraf çalışmalarında edindiği bilgileri denemesi beklenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çağdaş sanat nedir
2 Çağdaş sanat ve fotoğraf ilişkisi
3 Sanat ekonomi ilişkisi
4 Sanat pazarlama mekanları
5 Türk sanatının modernleşme süreci
6 Türk fotoğrafında çağdaşlaşma süreci
7 1980 li yıllar
8 1990 lı yıllar
9 Vize
10 Çağdaş Türk sanatında fotoğrafın yeri
11 Çağdaş Türk sanatında fotoğrafın yeri
12 Çağdaş Türk sanatında fotoğrafın yeri
13 Dönem ödevlerinin sunumu
14 Dönem ödevlerinin sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Antmen, A. (2013).Kimlikli Bedenler, İstanbul, Sel yay.,
Artun, A. (2011).Çağdaş Sanat ve Kültüralizm, İstanbul, İletişim,
Artun, A. (2011).Çağdaş sanatın Örgütlenmesi, İstanbul , İletişim,
Barrett,T. (2015).Sanatı Eleştirmek,(Çev.G. Metin) , İstanbul ,Hayalperest,
Barrett,T.;(2015). Neden Bu Sanat, ( Çev.E. Ermet),İstanbu l, Hayalperest
Campany, D.(2008).Art and Photography, Phaidon
Charlotte, C. (2007) The Photograph as Contemporary Art, Thames&Hudson
Hacking, J.(2015). Fotoğrafın Tüm öyküsü, İstanbul, Hayalperest
Harrıs, J. (2013). Yeni Sanat Tarihi, , İstanbul ,Sel yay.
Higgins, J.(2015).Fotoğraf Neden Kusursuz Olmak Zorunda Değildir, İstanbul, Hayalperest
Hodge, S.( 2013). Beş Yaşındaki Çocuk Bunu Neden Yapamaz, , Hayalperest, İstanbul
Jameson, F. (2005.)Kültürel Dönemeç,( Çev.K.İnal), İstanbul , Dost yay.
Kahraman, H. B. (2013).Türkiye de Görsel Bilincin Oluşumu, İstanbul ,Kapı
Shiner, L. (2013).Sanatın İcadı,(çev. İ. Türkmen),İstanbul ,Ayrıntı, ,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Quiz/Ödev
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1333233232233332323
ÖK.24343332323232332
ÖK.333333232323233
ÖK.4323332323233232
ÖK.522232333343333333