DERS ADI

: Deneysel Fotoğraf Projesi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTZ 3012 Deneysel Fotoğraf Projesi II ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. GÖKHAN BİRİNCİ

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

19. ve 20. Yüzyılda ortaya çıkan fotoğrafik eğilimler ve bunların günümüz tasarımları oluşturulacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Fotoğrafın temel tekniklerini uygulayabilmesi
2   2. Bu temel teknikleri yeniden biçimlendirmesi
3   3. Seri fotoğraf konusunda çalışmalar yapabilmesi
4   4. Fotoğrafta kolaj tekniğini uygulayabilmesi
5   5.fotoğraf ve diğer malzemeleri bir arada kullanabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Seri fotoğrafın kullanımı
2 Nesnelerle seri fotoğraf oluşturma
3 Seri fotoğraf oluşturma
4 Seri fotoğraf oluşturma
5 Kolaj tekniğini kullanarak yeni bir fotoğrafik dil oluşturma
6 Kolaj tekniğini kullanarak yeni bir fotoğrafik dil oluşturma
7 Post prodüksiyon müdahaleler
8 Fotoğraf ve diğer malzemeleri bir arada kullanarak fotoğrafı yeniden biçimlendirme
9 Pinhole kamera üretimi. Camera Obscura
10 Pinhole kamera üretimi. Camera Obscura
11 Çoklu fotoğraf kurgusu
12 Çoklu fotoğraf kurgusu
13 Proje Teslim
14 Proje Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Antonini,M., Miniti S., Bendandi, L.,(2015), Exprimental Photography, A Handbook Technıques Thames@Hudson , London
Campany D.,(2012) Art and Photography, Phaidon, New York
Cotton C.,(2014), The Photography As Contemporary Art, Thames&Hudson, London
Crary ,J.,(2015) Gözlemcinin Teknikleri, Metis, İstanbul
Gerry Badger, (2007),The Genius of Photography , Quadrille, Brighton
Hacking J., (2015), Fotoğrafın Tüm Öyküsü,(Çev: Abbas Bozkurt) Hayalperest, İstanbul
Higgins J., (2014), Fotoğraf Neden Kusursuz Olmak Zorunda Değildir, Hayalperest, İstanbul
Lindermann, A., (2006), Collecting Contemporary Art, Taschen, New York
Martın ,J., (1997),Man Ray Photographs, Thames and Hudson, London
Mulligan T., Wooters D.,(1999), History of Photography, Taschen, London
Smith ,E. ( 2004)20.Yüzyılda Görsel Sanatlar,(Çev: E. Kılıç, B. Kovulmaz) Akbank Yay., İstanbul
Wilson M., (2015), Çağdaş Sanat Nasıl Okunur, (Çev Firdevs Erdoğan) Hayalperest yay., İstanbul
Wilson,S.,(2012), Art and Science Now, Thames&Hudson, London
Yayınlar
Art of the 20th Centruy Painting-Sculpture-New Media-Photography, Volume I_II

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 ODV Ödev/Sunum
4 BSN Başarı Notu PR * 0.60 + DKL * 0.10 + ODV * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Bu konuda daha önce yapılan örnek çalışmalar araştırılarak incelenecek ve bu alanda yeni fotoğrafik tasarımlar oluşturulacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gokhan.birinci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba Saat:12.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Ödev Hazırlama 4 4 16
Sunum Hazırlama 2 8 16
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 10 2 20
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.143333332445444443345
ÖK.243333332445444443345
ÖK.343333332445444443345
ÖK.444444444444444444444
ÖK.544554544455554445554