DERS ADI

: Deneysel Fotoğraf Projesi I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTZ 3011 Deneysel Fotoğraf Projesi I ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. GÖKHAN BİRİNCİ

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Fotoğrafın ortaya çıkışından günümüze kadar geçen sürede var olan tekniklerin günümüz fotoğraf anlayışı içinde yeniden yorumlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   fotoğrafın temel tekniklerini uygulayabilmesi
2   Bu temel teknikleri yeniden biçimlendirebilmesi
3   Yeni bir fotoğraf dili oluşturabilmesi
4   Fotoğrafı tasarım boyutuna taşıyabilmesi
5   Fotoğrafı diğer sanat disiplinleri ile ilişkilendirebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fotoğraf ve deneysellik
2 Deneysel fotoğrafın özellikleri
3 Deneysel fotoğraf üzerine yapılan örneklerin incelenmesi
4 Bauhaus Okulu deneysel fotoğraf çalışmaları: Lazslo Moholy Nagy
5 Proje seçimi
6 Proje uygulama: Kurgu ve Gerçek
7 Proje uygulama: Kurgu ve Gerçek
8 Proje uygulama: Kurgu ve Gerçek Proje Uygulama : Metin ve Fotoğraf
9 Proje Uygulama : Metin ve Fotoğraf
10 Proje Uygulama: Vernaküler Fotoğraf
11 Proje Uygulama: Vernaküler Fotoğraf
12 Analog ve Dijital Yaklaşımlar
13 Proje Teslim
14 Proje Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Antonini,M., Miniti S., Bendandi, L.,(2015), Exprimental Photography, A Handbook Technıques Thames@Hudson , London
Campany D.,(2012) Art and Photography, Phaidon, New York
Cotton C.,(2014), The Photography As Contemporary Art, Thames&Hudson, London
Crary ,J.,(2015), Gözlemcinin Teknikleri, Metis, İstanbul
Gerry Badger, (2007),The Genius of Photography , Quadrille, Brighton
Hacking J., (2015), Fotoğrafın Tüm Öyküsü,(Çev: Abbas Bozkurt) Hayalperest, İstanbul
Higgins J., (2014), Fotoğraf Neden Kusursuz Olmak Zorunda Değildir, Hayalperest, İstanbul
Lindermann, A., (2006), Collecting Contemporary Art, Taschen, New York
Martın ,J., (1997),Man Ray Photographs, Thames and Hudson, London
Mulligan T., Wooters D.,(1999), History of Photography, Taschen, London
Smith ,E. ( 2004)20.Yüzyılda Görsel Sanatlar,(Çev: E. Kılıç, B. Kovulmaz) Akbank Yay., İstanbul
Wilson M., (2015), Çağdaş Sanat Nasıl Okunur, (Çev Firdevs Erdoğan) Hayalperest yay., İstanbul
Wilson,S.,(2012), Art+Science Now,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu konuda daha önce yapılan örnek çalışmalar araştırılarak incelenecek ve bu alanda yeni fotoğrafik tasarımlar oluşturulacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 ODV Ödev/Sunum
4 BSN Başarı Notu PR * 0.30 + DKL * 0.10 + ODV * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersi alan her öğrenci konular hakkında ön araştırma yapıp örnekler üzerinde çalışmak ve her konu için gerekli materyali yanında bulundurmak zorundadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba Saat:12.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sunum Hazırlama 2 8 16
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 10 2 20
Proje Ödevi 4 4 16
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.154442334333333333535
ÖK.245332334333333333535
ÖK.324223334333333333535
ÖK.424223334333333333535
ÖK.5232323343343333535