DERS ADI

: Konservasyon Restorasyon Kavram ve Teknikleri I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GTS 2001 Konservasyon Restorasyon Kavram ve Teknikleri I SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Güzel Sanatlar Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ AYŞE ÇETİN

Dersi Alan Birimler

Grafik
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Aksesuar Tasarımı
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri
Sinema ve Televizyon
Halı-Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Tezhip
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Tezhip Sanatı
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Grafik Resimleme ve Baskı
Çini Tasarımı ve Onarımı
Çizgi Film ve Animasyon
Tekstil Tasarımı
Tezhip
Eski Çini Onarımları
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Grafik Tasarımı
Moda Giyim Tasarımı
Film Tasarımı ve Yazarlığı
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı



Bu dersin amacı; koruma düşüncesinin kavram, ölçüt, kural, kanun ve kararlarını öğretmek öncelikle yaşam içinde farkındalık yaratmak, mesleki alanlar için gerekli olan proje ve uygulamaların kuram ve kural bilgilerini tanımlayabilmektir.


Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dünya üzerinde uygulanmakta olan koruma kavramının gelişimini kavranması,
2   Koruma çalışmalarının sınır ölçüt kavramlarını belirleyebilmesi ve tanımını yapabilmesi,
3   Koruma ve onarım çalışmaları öncesi gereken belgeleme aşamalarını kavraması,
4   Koruma onarım ilişkisi ve uygulama farklılıklarını öğrenmesi işlem aşamalarını doğru tanımlayabilmesi,
5   Restorasyonlar öncesi ve sonrasında bozulmalardan yeniden yapıma kadar var olan tüm kavramları tanımlayabilecek bilgi birikimine ulaşması,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Koruma düşüncesinin gelişimi ve kuramsal temeli
2 Üslup birliğine ulaşma kaygısı ve romantik görüş
3 Tarihi restorasyon, çağdaş restorasyon kuramının irdelenmesi
4 Korunacak değerlerin tanımlanması, taşınır taşınmaz kültür ve doğal değerlerin tanımı
5 Koruma Ölçütü ve değerlendirme kriterleri
6 Bozulmalarda iç nedenlerin irdelenmesi
7 Bozulmalarda dış nedenlerin irdelenmesi
8 Tarihi çevrenin temel öğeleri, koruma düşüncesinin evrimi
9 Tarihi çevre temel öğeleri ve bozulmasına neden olan etkenler
10 Tarihi çevre koruma planlaması
11 Korumayla ilgili uluslar arası örgütlenme ve ilke kararları
12 Korumayla ilgili uluslar arası tüzükler
13 Koruma konulu ilke tüzük kanun ve kararlar ile ilgili yerel, bölgesel örgütlenme, çalışmalar, uygulamalar, kontrol ve yaptırımlar koruma konulu yasal düzenlemeler, kanunlar, mesleki sorumluluklarımızın ayırdı ve bağlayıcı maddeler
14 Ara Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Zeynep Ahunbay, Yem Yayınları, İstanbul, 1999
Koruma Onarım, Cengiz Bektaş, YEM, İstanbul, 1992
Röleve, Röleve, Bülent Uluengin, Yapı Yayın, İstanbul, 2005
Tarihi Çevre Korumanın Mim.Boyutu Kuram ve Uygulama Doğan Kuban, YEM, İstanbul, 2000

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi öğrencileri, koruma, restorasyon kavramını blinç ile uygulayarak yapılan koruma çalışmalarını izlemeye yönlendirir, koruma ölçü ve sınırlarında hatasız belgeleme ve öneri yapabilmeleri için gereken alt bilgiler ile donatır.
Koruma ve onarım çalışmaları öncesi gereken belgeleme aşamalarının kavraması, uygulama farklılıklarının, işlem aşamalarının, bozulmalar ve yeniden yapım yöntemlerinin doğru tanımlanabilmesi için gerekli olan alt yapıyı hazırlayacak bilgi birikimine ulaşılması dersin çalışma hedefidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Quiz/Ödev
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin derslere katılımı, katkısı, konuları anlayarak tanımlara katılabilme yeteneği, çözümleme tartışmalarına katılımları ve ödevlerinin kalitesi, konu hakkında duyarlılığının koruma farkında lığının bilincinde olması, sınıf içi eğitimi hedefine olumlu katkı olacak ve bu bağlamda değerlendirilerek puana dönüştürülecektir.

Değerlendirme Kriteri




Öğrencinin derslere bilgi ön araştırmaları yapmış olarak katılımı, çözüm ve önerilere bilinçli olarak katılımı, çözüm önerilerinin uygunluğu, konservasyon öngörülerinin birbirini tamamlar nitelikte olması ve uygulanabilirliği üzerinden puanlama yapılacaktır.
Öğrenci çalışmaları; öngörü ve uygulamalarını geliştirerek bezeme konservasyonunu öğrenmesi ve kullanabilmesi, ödev ve projelerinin içerik ve sunum kalitesi, önermelerinin uygulanabilirliği sınıf içi eğitim hedefine olumlu katkısı bağlamında değerlendirilerek puana dönüştürülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar


Dersin % 70 inene katılım zorunludur.
Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır
Her türlü tarihi eser Vandalizm girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır
Proje ve ödevler teslim tarihi dışında değerlendirmeye alınamaz ya da tam puan üzerinden değerlendirilemez

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri


ayse.cetin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri


Mesai saatleri içinde

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 38

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5