DERS ADI

: Yutma Bozukluklarının Değerlendirilmesi ve Terapi Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DKT 5007 Yutma Bozukluklarının Değerlendirilmesi ve Terapi Yöntemleri SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Dil ve Konuşma Terapisi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜLMİRA KURUOĞLU

Dersi Alan Birimler

Dil ve Konuşma Terapisi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Yutmanın nöroanatomisi, fizyolojisi ve işleyişi; yutma bozukluklarının sınıflandırılması; nörojenik, mekanik, yapısal yutma bozuklukları, nedenleri ve yutma bozukluklarında terapi yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Yutmanın nöroanatomisini ve nörofizyolojisini bilir.
2   2. Yutma bozuklukları ile ilişkili olabilecek etyolojiyi ayırt eder.
3   3. Yutma fazlarına göre değerlendirme yapabilir.
4   4. Yutma bozukluklarında uygun tedaviyi planlar ve uygular.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Disfaji; tanım, prevelans, bakım, ekip yaklaşımı
2 Normal yutma: anatomi ve fizyoloji
3 Çocuklarda yutma bozukluğu ve beslenme
4 Yetişkinlerde yutma bozukluğu ve beslenme
5 Yutmayı etkileyen medikal durumlar
6 Yetişkinlerde ve bebeklerde klinik değerlendirme
7 Yetişkinlerde enstrümental değerlendirme
8 Vize sınavı
9 Tedavi yaklaşımları. Çocuklarda tedavi
10 Yetişkinlerde tedavi
11 Geriatride tedavi
12 Zor vakalar, vaka incelemeleri
13 Trakeotomy, ventilator destekli solunum ve yutma
14 Öğrenci sunuları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Michael Crary , Michael Groher. Clinical Management in Adults and Children
2. Logeman J. Evaluation and Management of Swallowing Disorders. PRO-ED, Inc., 19983.
3. Jones, B. Normal and abnormal swallowing : imaging in diagnosis and therapy. Springer, 20034.
4. McFarland D. Netter's atlas of anatomy for speech, swallowing, and hearing. Mosby/Elsevier, 2009.
5. Pubmed-İlgili güncel makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Uygulama - Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Beyin Fırtınası

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 BNS Başarı VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

75/100

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %80ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.
3. Ara sınav, ödev ve final sınavında kopya ve aşırma (intihal) girişimleri 0 (sıfır) olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 136

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155545555545
ÖK.255545555545
ÖK.355545555545
ÖK.455545555545