DERS ADI

: Dil ve Konuşma Bozukluklarında Değerlendirme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DKT 5001 Dil ve Konuşma Bozukluklarında Değerlendirme ZORUNLU 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Dil ve Konuşma Terapisi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜLMİRA KURUOĞLU

Dersi Alan Birimler

Dil ve Konuşma Terapisi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dil ve konuşma bozukluklarını değerlendirmek, bu bozukluların farklılıklarını ve benzerliklerini bilmek ve bozukluğun türünü doğru bir şeklide tespit edebilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Dil ve konuşma bozukluklarını bir birinden ayırt edebilir
2   2. Dil ve Konuşma bozuklukları türünü doğru tespit eder.
3   3. Dil ve konuşma bozukluklarının değerlendirmesinde kullanan testler, araçlar, görseller vs. bilir
4   4. Değerlendirme esnasında hastadan doğru veri toplama yöntemlerini bilir
5   5. Terapiye gelen vakalarla profesyonel ilişki kurmayı bilir.
6   6. Bireyselleştirilmiş terapi programları hazırlamayı bilir.
7   7. Vakaya ve kullanılan terapi yöntemine uygun materyal geliştirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dil ve Konuşma bozukluklarının özellikleri.
2 Konuşma bozuklukları ve sınıflandırılması
3 Dil bozuklukları ve sınıflandırılması
4 Dil ve konuşma bozukluklarının değerlendirmesinde kullanan testler, araçlar, görseller vs.
5 Değerlendirme sırasında veri toplama teknikleri
6 Bireysel rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme
7 Vakalarla iletişim kurma yöntemleri ve doğru yaklaşım
8 Vize sınavı
9 Vaka değerlendirme: Klinik uygulama
10 Vaka değerlendirme: Klinik uygulama
11 Vaka değerlendirme: Klinik uygulama
12 Vaka değerlendirme: Klinik uygulama
13 Vaka değerlendirme: Klinik uygulama
14 Vaka değerlendirme: Klinik uygulama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Enderby, P., John, A., & Petheram, B. (2013). Therapy outcome measures for rehabilitation professionals: speech and language therapy, physiotherapy, occupational therapy. John Wiley & Sons.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Beyin Fırtınası
Seminer
Örnek Olay
Bireysel Çalışma
Vaka Çalışması
Tartışma
Grup Çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 BNS Başarı VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

75/100

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155544554555
ÖK.255544554555
ÖK.355544554555
ÖK.455544554555
ÖK.555555445454
ÖK.655544554555
ÖK.755544554555