DERS ADI

: Hareket ve Spor Eğitiminde Program Geliştirme II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BES 6031 Hareket ve Spor Eğitiminde Program Geliştirme II SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MURAT KANGALGİL

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Doktora

Dersin Amacı

Hareket ve spor eğitimi alanında hazırladığı öğretim programı tasarısını uygulama, sonuçları analiz etme ve uygulama raporu yazmadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci, program tasarısının ön testlerini uygular
2   Öğrenci, program tasarısını uygular
3   Öğrenci, program tasarısının son testlerini uygular
4   Öğrenci, ön test ve son test sonuçlarını analiz eder
5   Öğrenci, analiz sonuçlarına göre uygulama raporunu yazar
6   Öğrenci, programın eksiklerini giderici önerilerde bulunur

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Grup seçimi ve analizi
2 Ön test uygulamaları
3 Ön test uygulamaları
4 Program tasarısı uygulamasında dikkat edilecek noktalar
5 Program tasarısı uygulamasında dikkat edilecek noktalar
6 Program tasarısı uygulaması
7 Program tasarısı uygulaması
8 Ara Sınav
9 Son test uygulamaları
10 Son test uygulamaları
11 Uygulama süreci ve sonuçlarına eleştirel bakış
12 Uygulama süreci ve sonuçlarına eleştirel bakış
13 Rapor yazma ve sunu
14 Rapor yazma ve sunu
15 Genel Tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Annaniro A. A., Cowel, C. C., Hazelton, H. W. (1980). Curriculum Theory and Design in Physical Education. St. Louis: The C.V.Mosby Company.
Demirhan, G. (2006). Spor Eğitiminin Temelleri. Ankara: Bağırgan Yayınevi.
Erden M. (1993). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Pegem Yayınları.
Harrison, J. M., Blakemore, C. L., Buck, M. M. (2001). Instuctional Strategies for Secondary School Physical Education. New York: McGraw Hill.
Jewett, A. E., Bain, L. L., Ennis, C. D. (1995). The Curriculum Process in Physical Education. Madison: WCB Brown and Benchmark Publishers.
Metzler, M. W. (2005). Instructional Models for Physical Education. Scottsdale: Holcomb hathaway Publishers.
Oliva, F. P. (1988). Developing The Curriculum. London: Scott, Foresman and Company.
Ornstain, C. A., Hunkins, F. P. (1988). Curriculum:Foundations, Principles, and Issues. New Jersey: Prentice Hall.
Sönmez, V. (2010). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara:Anı Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Anlatım Yöntemi
2. Tartışma Yöntemi
3. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 BNS Başarı VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi, Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Turabiye Mah. Beyler Cad. No:4 Seferihisar/İzmir
+90 232 7435110/14118
murat.kangalgil@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 15 1 15
Final Sınavına Hazırlık 15 2 30
Ödev Hazırlama 13 2 26
Sunum Hazırlama 3 3 9
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155545434111411
ÖK.254445434111411
ÖK.345444433111311
ÖK.454443333111311
ÖK.545444433111311
ÖK.645444433111311