DERS ADI

: Hareket ve Spor Eğitiminde İlke, Model ve Yöntemler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BES 6028 Hareket ve Spor Eğitiminde İlke, Model ve Yöntemler SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MURAT KANGALGİL

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Doktora

Dersin Amacı

Hareket ve spor eğitimi alanında kullanılan öğretim ilke, model ve yöntemlerini analiz etmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci, eğitim ve öğretimdeki farklı bakışları kavrar.
2   Öğrenci, hareket ve spor eğitimi alanında kullanılan öğretme-öğrenme kuram ve ilkelerini açıklar.
3   Öğrenci, hareket ve spor eğitimi alanında kullanılan öğretim model ve yöntemlerini açıklar.
4   Öğrenci, hareket ve spor eğitimi alanında kullanılan öğretim model ve yöntemlerinin benzer ve farklı yönlerini açıklar.
5   Öğrenci, hareket ve spor eğitimi alanında kullanılan öğretim model ve yöntemleri ile dayandıkları eğitim felsefesi yaklaşımlarını bağını kurabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitim ve öğretime farklı bakışlar
2 Öğretme-öğrenme kuram ve ilkeleri
3 Öğretme-öğrenme kuram ve ilkeleri
4 Öğretme-öğrenme kuram ve ilkeleri
5 Öğretim model ve tekniklerinin dayandığı felsefi akımlar
6 Öğretim model ve tekniklerinin dayandığı felsefi akımlar
7 Öğretim model ve tekniklerinin dayandığı felsefi akımlar
8 Ara Sınav
9 Öğretim modelleri
10 Öğretim modelleri
11 Öğretim modelleri
12 Öğretim modelleri
13 Öğretim modelleri
14 Öğretim modelleri
15 Genel Tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Baely R., Kirk, D. (2009). The Routledge Physical Education Reader. London: Routledge.
Demirhan, G. (2006). Spor Egitiminin Temelleri. Ankara: Spor Yayınevi.
Harrison, M., Joyce, Blakemore, C L., Buck, M. (2001). Instructional Strategies For Secondary School Physical Education. Dubuque: Wm.C.Brown Publishers.
Kirk, D., Macdonald, D., OSullivan, M. (2006). The Handbook of Physical Education. London: SAGE Publications.
Knight, G. R. (2008). Issues and Alternatives in Educational Philosophy. Michigan: Andrews University Press.
Metzler, M. W. (2005). Instructional Models for Physical Education. Arizona: Holcomb Hathaway, Inc.
Mosston, M., Ashworth, S. (2002). Teaching Physical Education. New York: Benjamin Cummings.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Anlatım Yöntemi
2. Tartışma Yöntemi
3. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 BNS Başarı VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi, Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Turabiye Mah. Beyler Cad. No:4 Seferihisar/İzmir
+90 232 7435110/14118
murat.kangalgil@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 1 15
Vize Sınavına Hazırlık 15 1 15
Final Sınavına Hazırlık 15 2 30
Ödev Hazırlama 13 2 26
Sunum Hazırlama 4 3 12
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 143

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.154545435111411
ÖK.244445435111411
ÖK.354545434111411
ÖK.444545434111411
ÖK.554445434111411