DERS ADI

: Hareket ve Spor Eğitiminin Felsefi Temelleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BES 6027 Hareket ve Spor Eğitiminin Felsefi Temelleri SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MURAT KANGALGİL

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Doktora

Dersin Amacı

Hareket ve spor eğitiminin felsefi ve kültürel temellerini analiz etmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci, felsefe ve eğitim felsefesini açıklar
2   Öğrenci, insan ve kültürü ilişkisini açıklar
3   Öğrenci, felsefe ve kültür ilişkisini kavrar
4   Öğrenci, temel felsefi akımlar ile hareket ve spor eğitiminin ilişkisini kurar
5   Öğrenci, hareket ve spor eğitimi alanına ilişkin eleştirel düşünme geliştirir
6   Öğrenci, hareket ve spor eğitimine ilişkin etik ilkeleri kavrar
7   Öğrenci, hareket ve spor eğitimi alanındaki yükseköğretim programları ve alandaki öğretim programlarını analiz eder

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Felsefe ve eğitim felsefesi
2 Felsefe ve eğitim felsefesi
3 İnsan ve kültür
4 Felsefe ve kültür
5 Temel felsefi akımlar ile hareket ve spor eğitimi ilişkisi
6 Temel felsefi akımlar ile hareket ve spor eğitimi ilişkisi
7 Temel felsefi akımlar ile hareket ve spor eğitimi ilişkisi
8 Ara Sınav
9 Etik
10 Etik
11 Eleştirel düşünme
12 Eleştirel düşünme
13 Hareket ve spor eğitimi alanındaki yükseköğretim ve alandaki öğretim programlarını analizi
14 Hareket ve spor eğitimi alanındaki yükseköğretim ve alandaki öğretim programlarını analizi
15 Genel Tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ergün, M. (2018) Eğitimin Felsefi Temelleri, (ed: Özcan Demirel, Zeki Kaya) Eğitime Giriş, 14. Baskı, Ankara: Pegem Akademi
Cevizci, A. (2010). Felsefeye Giriş. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
Sönmez, V. (1998). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara. Sönmez, V. (2000). Eğitimin Felsefi Temelleri. Eğitim Bilimine Giriş. Editör: Veysel Sönmez, Anı Yayıncılık, Ankara.
Thompson, S. J., Benson, S. N. K., Pachnowsky, L. M., Salzman, J. A. (2001). Decision Making in Planning and Teaching. Addison-Wesley Educational Publishers. USA.
Gutek, G. L. (2009). New Perspectives on Philosophy and Education. Columbus: Pearson.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Anlatım Yöntemi
2. Tartışma Yöntemi
3. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 BNS Başarı VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi, Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Turabiye Mah. Beyler Cad. No:4 Seferihisar/İzmir
+90 232 7435110/14118
murat.kangalgil@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 1 15
Vize Sınavına Hazırlık 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 13 2 26
Ödev Hazırlama 10 3 30
Sunum Hazırlama 5 2 10
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 139

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.144345445222522
ÖK.234344444222422
ÖK.344433433222322
ÖK.444333443222322
ÖK.544333443222322
ÖK.634344444222422
ÖK.734344444222422