DERS ADI

: Hareket ve Spor Eğitiminde Program Geliştirme I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BES 6026 Hareket ve Spor Eğitiminde Program Geliştirme I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MURAT KANGALGİL

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; hareket ve spor eğitimindeki program geliştirme yaklaşım ve modellerini kavrayarak program tasarısı hazırlamadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci, program geliştirme alanındaki terimleri açıklar.
2   Öğrenci, program tasarısı hazırlar.
3   Öğrenci, program geliştirme yaklaşım ve modellerinin analizini yapar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Program geliştirme ile ilgili kavramlar ve kavramlar arasındaki ilişki
2 Program geliştirme ile ilgili kavramlar ve kavramlar arasındaki ilişki
3 Program geliştirme yaklaşım ve modelleri
4 Program geliştirme yaklaşım ve modelleri
5 Hedef / kazanım belirleme
6 Hedef / kazanım belirleme
7 İçeriği yapılandırma
8 Ara Sınav
9 Öğretme-öğrenme sürecini örgütleme
10 Öğretme-öğrenme sürecini örgütleme
11 Sınama durumları
12 Sınama durumları
13 Program değerlendirme
14 Program değerlendirme
15 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Annaniro A. A., Cowel, C. C., Hazelton, H. W. (1980). Curriculum Theory and Design in Physical Education. St. Louis: The C.V.Mosby Company.
Demirhan, G. (2006). Spor Eğitiminin Temelleri. Ankara: Bağırgan Yayınevi.
Erden M. (1993). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Pegem Yayınları.
Harrison, J. M., Blakemore, C. L., Buck, M. M. (2001). Instuctional Strategies for Secondary School Physical Education. New York: McGraw Hill.
Jewett, A. E., Bain, L. L., Ennis, C. D. (1995). The Curriculum Process in Physical Education. Madison: WCB Brown and Benchmark Publishers.
Metzler, MW. (2005). Instructional Models for Physical Education. Scottsdale: Holcomb hathaway Publishers.
Oliva, F P. (1988). Developing The Curriculum. London: Scott, Foresman and Company.
Ornstain, C. A., Hunkins, F. P. (1988). Curriculum:Foundations, Principles, and Issues. New Jersey: Prentice Hall.
Sönmez, V. (2010). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara:Anı Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Anlatım Yöntemi
2. Tartışma Yöntemi
3. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 BNS Başarı VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi, Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Turabiye Mah. Beyler Cad. No:4 Seferihisar/İzmir
+90 232 7435110/14118
murat.kangalgil@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 1 15
Vize Sınavına Hazırlık 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 13 2 26
Ödev Hazırlama 10 3 30
Sunum Hazırlama 4 3 12
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 141

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155545434222422
ÖK.254444434222422
ÖK.345444433222322