DERS ADI

: Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EYD 5801 Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulama ZORUNLU 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ALİ AKSU

Dersi Alan Birimler

Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Eğitim yönetiminde kuram ve uygulamanın öğrenilmesi ve eğitim kurumlarına uygulanması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim ve yönetime ilişkin temel kavramları kavrama,
2   Kuram ve yönetim kuramlarının eğitimle ilişkisini kurabilme,
3   Klasik yönetim kuramlarını öğrenme,
4   Neo-klasik yönetim kuramını öğrenme,
5   Karar verme, planlama, örgütleme, eşgüdümleme, iletişim, güdüleme, raporlama ve değerlendirme süreçlerini kavrama,
6   Kuramları eğitime uyarlayabilme,
7   Yönetim süreçlerinin eğitime yansımasını kavrama,
8   Çağdaş yönetim yaklaşımlarının eğitime yansımasını kavrama.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitim ve yönetimin tanımı Anlatım, seminer ve tartışma
2 Kuram ve yönetim kuramlarının tanımı, eğitim ile ilişkisi Anlatım, seminer ve tartışma
3 Klasik (geleneksel) yönetim kuramı Anlatım, seminer ve tartışma
4 Neo-klasik (davranışcı) yönetim kuramı Anlatım, seminer ve tartışma
5 Sistem yaklaşımı, Anlatım, seminer ve tartışma
6 Yönetim süreçleri Anlatım, seminer ve tartışma
7 Karar verme, planlama Anlatım, seminer ve tartışma
8 Ara sınav
9 Örgütleme, eşgüdümleme Anlatım, seminer ve tartışma
10 İletişim ve güdüleme Anlatım, seminer ve tartışma
11 Raporlama ve değerlendirme Anlatım, seminer ve tartışma
12 Kuramların eğitime uygulanması Anlatım, seminer ve tartışma
13 Yönetim süreçlerinin eğitime uygulanması Anlatım, seminer ve tartışma
14 Çağdaş yönetim yaklaşımları ve eğitime uygulanması Anlatım, seminer ve tartışma
15 Yıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bolman, L. G.; Deal, T.E. (1997). Reframing Organizations: Artistry, Choice, and Leadership. Jossey-Bass Business & Management
Aydın, M. (1993). Eğitim Yönetimi, Ankara: Hatipoğlu Yayınevi.
Bursalıoğlu, Z. (1982). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış, Ankara, AÜEF Yayın evi.
Bennis, W. G. ( 1969). Organizational Development, Mass: Addison Westley.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esergul.balci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 174

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.155555555
ÖK.255555555
ÖK.355555555
ÖK.455555555
ÖK.555555555
ÖK.655555555
ÖK.755555555
ÖK.855555555