DERECE PROGRAMLARI

: Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesine bağlı Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Anabilim Dalı, 1982 yılında kurulmuştur. Sosyal Bilimler Bölümü içinde Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Anabilim Dalı olarak faaliyet gösteren anabilim dalımız, bir dönem bağımsız bir Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü olarak görev yapmış ve 1998 yılına kadar faaliyetlerini bu şekilde sürdürmüştür. 1998 yılında Fakültemizin yeniden yapılanması sonucunda Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümüne Anabilim Dalı olarak bağlanmıştır. YÖK'ün 2018'de Eğitim Fakültelerini yeniden yapılandırması ile Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüne bağlanmıştır. Anabilim dalımızda kuruluşundan bugüne kadar örgün öğretim programı uygulanmaktadır. 4 yıl süren lisans eğitiminin yanı sıra, Eğitim Bilimleri Enstitüsü'ne bağlı olarak yüksek lisans ve doktora eğitimi de sürdürülmektedir. Lisans ve lisansüstü tüm Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi programlarının eğitim dili Türkçedir.

Kazanılan Derece

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği, Lisans Derecesi

Derecenin Düzeyi

Birinci Düzey (Lisans Derecesi)

Kabul ve Kayıt Koşulları

Lise diploması , ulusal Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Türkiyedeki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Anabilim Dalı, öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü 4 yıllık lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde anabilim dalı programında öğrencilerin hem mesleki gelişimleri hem de alan hakimiyetlerini desteklemek amacıyla alan bilgisi, meslek bilgisi dersleri ve genel kültür dersleri okutulmaktadır.
2010 yılından itibaren Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşlarının yükseköğrenim görmesi veya çalışması amacı ile Avrupada kolayca dolaşabilmelerini sağlayan BOLOGNA Süreci (Avrupa Yükseköğretim Alanı uyum çalışmaları) tamamlanmıştır.
Anabilim Dalı, uluslararası saygınlığı olan kaliteli kurumlarla ikili anlaşmalar yoluyla öğrenci ve akademisyen değişimini destekleyerek bilgi ve deneyimi arttırmayı hedeflemektedir. Anabilim Dalının, 2012 yılı itibari ile ERASMUS Öğrenci ve Akademisyen Değişim Programı kapsamında ikili anlaşmaları bulunmaktadır.
Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Anabilim Dalı, Sosyal Bilimler Binasında yer almakta olup, 3 dersliğe ve akademik personele ait 6 odaya sahiptir. Sınıflarda akıllı tahta ve projeksiyon gibi multimedya araçlar bulunmaktadır. Fakülte içinde anabilim dalı öğrencilerinin yaralanabilecekleri bir de kütüphane bulunmaktadır.

Temel Program Kazanımları

1   Türk dili ve edebiyatının özelliklerine, terimlerine, yazar ve türlerine dair bilgileri kavrama ve açıklayabilme.
2   Türk edebiyatının tarihî evrelerini ve bunların özelliklerini kavrama ve ifade edebilme.
3   Edebiyatın diğer sanatlarla ilişkisini kurabilir, Türk dili ve edebiyatına dair öğrendikleri bilgilerle karşılaştırmalı bilimsel çalışmalar yapabilme.
4   Türk dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve bunları yazılı olarak ifade edebilme.
5   Edebiyat akımlarını ve bu akımları içeren eserleri akımlara göre yorumlayabilme.
6   Edebiyatın diğer sanatlarla ilişkisini kurabilir, Türk dili ve edebiyatına dair öğrendikleri bilgilerle karşılaştırmalı bilimsel çalışmalar yapabilir.
7   Dil ve edebiyat uygulamaları için gerekli bilgisayar teknik ve programlarını kullanabilme becerisi kazanır.
8   Türkçeyi doğru ve etkin kullanma, düşüncelerini etkili biçimde ifade edebilme becerisi kazanır ve bunu öğretebilme.
9   Temel edebiyat kuramlarını öğrenip öğrencilerine öğretebilme.
10   Türk dili ve edebiyatının temel kavramlarını dikkate alarak, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bunlara en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulayabilme
11   Eğitim bilimlerinin farklı alanlarındaki ve Türk Dili ve Edebiyatı hakkındaki bilgilerini kullanarak farklı gelişim dönemlerindeki öğrenciler için eğitim materyalleri hazırlayabilme
12   Çağdaş öğretim yöntem, teknik, strateji ve yaklaşımlarını, öğrencilerin gelişim süreçlerini göz önünde bulundurarak kullanabilme
13   Dil ve edebiyat uygulamaları için gerekli bilgisayar teknik ve programlarını kullanabilme.
14   Yayınevi ve gazetelerde Türk dili ve edebiyatı uzmanı olarak editörlük yapabilme.

Mezunların İstihdam Profilleri

Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı ve ona bağlı özel okul ve kurumlarda öğretmenlik; arşiv, müze, kütüphane, TRT, radyolar gibi kurumlarda uzman veya araştırıcı olarak çalışabileceği gibi devletin farklı kurumlarında memurluk yapabilirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ikinci düzey programlara başvuruda bulunabilirler.

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


Ders Yapısı ve Kredileri

Program Öğretim Planı, zorunlu ve seçmeli derslerden oluşmaktadır.
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 ATA 1005 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 EDB 1001 Edebiyat Bilgi ve Kuramları 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 3 EDB 1003 Türkiye Türkçesi 1 ZORUNLU 2 0 0 2
G 4 EDB 1005 Osmanlı Türkçesi 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 GKD 1001 Türk Dili I ZORUNLU 3 0 0 5
G 6 GKD 1003 Bilişim Teknolojileri ZORUNLU 3 0 0 5
G 7 KPD 1000 Kariyer Planlama ZORUNLU 1 0 0 2
G 8 MBD 1001 Eğitime Giriş ZORUNLU 2 0 0 3
G 9 MBD 1003 Eğitim Sosyolojisi ZORUNLU 2 0 0 3
G 10 YDA 1019 Yabancı Dil I (Almanca) ZORUNLU 2 0 0 3
G 11 YDF 1019 Yabancı Dil I (Fransızca) ZORUNLU 2 0 0 3
G 12 YDİ 1019 Yabancı Dil I (İngilizce) ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -8
TOPLAM:   30
 
2. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 ATA 1006 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 EDB 1002 Edebiyat Bilgi ve Kuramları 2 ZORUNLU 2 0 0 4
B 3 EDB 1004 Türkiye Türkçesi 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 EDB 1006 Osmanlı Türkçesi 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 GKD 1002 Türk Dili II ZORUNLU 3 0 0 5
B 6 MBD 1002 Eğitim Psikolojisi ZORUNLU 2 0 0 3
B 7 MBD 1004 Eğitim Felsefesi ZORUNLU 2 0 0 3
B 8 YDA 1020 Yabancı Dil II (Almanca) ZORUNLU 2 0 0 3
B 9 YDF 1020 Yabancı Dil II (Fransızca) ZORUNLU 2 0 0 3
B 10 YDİ 1020 Yabancı Dil II (İngilizce) ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -3
TOPLAM:   30
 
3 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 EDB 2001 Türk Dili ve Edebiyatı Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 EDB 2003 Türkiye Türkçesi 3 ZORUNLU 2 0 0 2
G 3 EDB 2005 Osmanlı Türkçesi 3 ZORUNLU 2 0 0 3
G 4 EDB 2007 Türk Halk Edebiyatı 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 EDB 2009 Eski Türk Edebiyatı 1 ZORUNLU 2 0 0 2
G 6 EDB 2011 Yeni Türk Edebiyatı 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 7 MBD 1006 Öğretim İlke Yöntemleri ZORUNLU 2 0 0 3
G 8 MBD 1007 Öğretim Teknolojileri ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
4. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 EDB 2002 Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programları ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 EDB 2004 Türkiye Türkçesi 4 ZORUNLU 2 0 0 2
B 3 EDB 2006 Dilbilimi ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 EDB 2008 Türk Halk Edebiyatı 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 EDB 2010 Eski Türk Edebiyatı 2 ZORUNLU 2 0 0 2
B 6 EDB 2012 Yeni Türk Edebiyatı 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 7 MBD 1005 Türk Eğitim Tarihi ZORUNLU 2 0 0 3
B 8 MBD 1008 Eğitimde Araştırma Yöntemleri ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
5 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 EDB 3001 Tarihi Türk Lehçeleri 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 EDB 3005 Türk Halk Edebiyatı 3 ZORUNLU 2 0 0 2
G 3 EDB 3007 Eski Türk Edebiyatı 3 ZORUNLU 2 0 0 2
G 4 EDB 3009 Yeni Türk Edebiyatı 3 ZORUNLU 2 0 0 2
G 5 EDB 3011 Dil ve Edebiyat Öğretimi 1 ZORUNLU 3 0 0 4
G 6 MBD 1011 Eğitimde Ahlak ve Etik ZORUNLU 2 0 0 3
G 7 MBD 1012 Sınıf Yönetimi ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
6. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 EDB 3002 Tarihi Türk Lehçeleri 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 EDB 3004 Türk Halk Edebiyatı 4 ZORUNLU 2 0 0 2
B 3 EDB 3006 Eski Türk Edebiyatı 4 ZORUNLU 2 0 0 2
B 4 EDB 3008 Yeni Türk Edebiyatı 4 ZORUNLU 2 0 0 2
B 5 EDB 3010 Dil ve Edebiyat Öğretimi 2 ZORUNLU 3 0 0 4
B 6 MBD 1009 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi ZORUNLU 2 0 0 3
B 7 MBD 1010 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
7 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 EDB 4001 Dil Becerilerinin Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 3
G 2 EDB 4003 Çağdaş Türk Lehçeleri 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 3 MBD 1014 Özel Eğitim ve Kaynaştırma ZORUNLU 2 0 0 3
G 4 MBD 4215 Öğretmenlik Uyulaması 1 ZORUNLU 2 6 0 10
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
8. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 EDB 4002 Dünya Edebiyatı ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 EDB 4004 Çağdaş Türk Lehçeleri 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 GKD 1008 Topluma Hizmet Uygulamaları ZORUNLU 1 2 0 3
B 4 MBD 1013 Okullarda Rehberlik ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 MBD 4216 Öğretmenlik Uyulaması 2 ZORUNLU 2 6 0 10
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
 
HER DÖNEM AKTS'YE GÖRE SEÇİLEBİLİR DERSLER
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
H 1 EDB 5001 Anlam Bilimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 2 EDB 5002 Dil ve İletişim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 3 EDB 5003 Gençlik Edebiyatı SEÇMELİ 2 0 0 4
H 4 EDB 5004 Medya Okur Yazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 4
H 5 EDB 5005 Metin Yazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 4
H 6 EDB 5006 Ses Eğitimi ve Diksiyon SEÇMELİ 2 0 0 4
H 7 EDB 5007 Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 8 EDB 5008 Tiyatro ve Canlandırma SEÇMELİ 2 0 0 4
H 9 EDB 5009 Türk Dili Ders Kitabı İncelemesi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 10 EDB 5010 Türk Dili Öğretiminde Materyal Tasarımı SEÇMELİ 2 0 0 4
H 11 EDB 5011 Türk Dili ve Edebiyatı Öğretiminde Sınav Hazırlama ve Değerlendirme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 12 EDB 5012 Türk Dünyası Edebiyatı SEÇMELİ 2 0 0 4
H 13 EDB 5013 Türk Halk Bilimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 14 EDB 5014 Türk Kültür Coğrafyası SEÇMELİ 2 0 0 4
H 15 EDB 5015 Türk Mitolojisi ve Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 16 GKD 5001 Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele SEÇMELİ 2 0 0 3
H 17 GKD 5002 Beslenme ve Sağlık SEÇMELİ 2 0 0 3
H 18 GKD 5003 Bilim Tarihive Felsefesi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 19 GKD 5004 Bilim ve Araştırma Etiği SEÇMELİ 2 0 0 3
H 20 GKD 5005 Ekonomi ve Girişimcilik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 21 GKD 5006 Geleneksel Türk El Sanatları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 22 GKD 5008 İnsan İlişkileri ve İletişim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 23 GKD 5009 Kariyer Planlama ve Geliştirme SEÇMELİ 2 0 0 3
H 24 GKD 5010 Kültür ve Dil SEÇMELİ 2 0 0 3
H 25 GKD 5011 Medya Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 26 GKD 5012 Mesleki İngilizce SEÇMELİ 2 0 0 3
H 27 GKD 5013 Sanat ve Estetik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 28 GKD 5014 Türk Halk Oyunları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 29 GKD 5015 Türk İşaret Dili SEÇMELİ 2 0 0 3
H 30 GKD 5016 Türk Kültür Coğrafyası SEÇMELİ 2 0 0 3
H 31 GKD 5017 Türk Musikisi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 32 GKD 5018 Türk Sanatı Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 33 İHD 1001 İnsan Hakları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 34 MBD 5001 Açık ve Uzaktan Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 35 MBD 5002 Çocuk Psikolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 36 MBD 5003 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu SEÇMELİ 2 0 0 4
H 37 MBD 5004 Eğitim Hukuku SEÇMELİ 2 0 0 4
H 38 MBD 5005 Eğitim Antropolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 39 MBD 5006 Eğitim Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 40 MBD 5007 Eğitimde Drama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 41 MBD 5008 Eğitimde Program Dışı Etkinlikler SEÇMELİ 2 0 0 4
H 42 MBD 5009 Eğitimde Program Geliştirme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 43 MBD 5010 Eğitimde Proje Hazırlama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 44 MBD 5011 Eleştirel ve Analitik Düşünme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 45 MBD 5012 Hastanade Yatan Çocukların Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 46 MBD 5013 Kapsayıcı Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 47 MBD 5014 Karakter ve Değer Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 48 MBD 5015 Karşılaştırmalı Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 49 MBD 5016 Mikro Öğretim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 50 MBD 5017 Müze Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 51 MBD 5018 Okul Dışı Öğrenme Ortamları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 52 MBD 5019 Öğrenme Güçlüğü SEÇMELİ 2 0 0 4
H 53 MBD 5020 Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 54 MBD 5021 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 55 MBD 5022 Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4
 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesileri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Buca Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da (proje, seminer, ödev, sunum vs.) istenebilir. Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) ve (B) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı; (FD), (FF) ve (Y) notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 1.80den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır.

Mezuniyet Koşulları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam zamanlı eğitim programı uygulanmaktadır.

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Anabilim Dalı Başkanı: Prof.Dr.Şerif Ali BOZKAPLAN
E-posta: ali.bozkaplan@deu.edu.tr
Tel: 0 232 301 21 45

Anabilim Dalı Bologna Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Esra BEYHAN
E-posta: e.uslu@deu.edu.tr
Tel: 0 232 301 21 47