DERS ADI

: Türk Dili Ders Kitabı İncelemesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EDB 5009 Türk Dili Ders Kitabı İncelemesi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Türk Dili ve Edebiyatı öğretmen adaylarına ders kitabının ne olduğunu, eğitsel bir materyal olarak nasıl kullanılması gerektiğini, ders kitabı seçerken hangi ölçütlerle değerlendirme yapması gerektiğini öğretmektir. Bu kapsamda ders kitaplarının tarihinden başlayarak bugüne kadar kullanılmış olan ve hali hazırda kullanılmakta olan Türk Dili ve Edebiyatı ders kitapları, ders kitabı inceleme yöntemleri açısından ele alınacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ders kitabı kavramını açıklayabilme
2   Türk Dili ve Edebiyatı ders kitaplarının tarihçesini özetleyebilme
3   Ders kitabı seçerken kullanılması gereken ölçütleri sıralayabilme
4   Biçim ve içerik açısından Türk Dili ve Edebiyatı ders kitaplarını analiz edebilme
5   Türk Dili ve Edebiyatı ders kitaplarını güncel ihtiyaçlar çerçevesinde değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders kitaplarının eğitim sistemi içindeki yeri
2 Ders kitaplarının tarihçesi
3 Türk eğitim sistemi içinde ders kitapları ve çoklu ortam (multimedya)
4 Ders kitabının amaç ve işlevi; öğretmen, öğrenci ve ders kitabı ilişkisi
5 Ders kitabına yardımcı materyaller
6 Ders kitabına yardımcı materyallerden öğretmen ve öğrencilerin kullanacağı materyaller
7 Ders kitaplarının öğretim programına uygunluğuna yönelik örneklerle çalışmalar
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Ders kitaplarında kullanılan dil ve anlatım
10 Ders kitabı-bilim ilişkisinden hareketle ders kitaplarında yer alan bilimsel ögeler
11 Ders kitaplarında yer alan tasarım ögeleri
12 Ders kitaplarında yer alan resimlemeler ve tipografik görünüm
13 Ders kitaplarında yer alan dış yapı ögeleri
14 Dili öğrenme, öğretme bağlamında Türkçe ders kitabı incelemeleri.
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Demirel, Ö. (2005). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme. Ankara: PegemA Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders, ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı üzerinden değerlendirilecektir. Özel bir değerlendirme kriteri yoktur.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.ozbas@deu.edu.tr
Sosyal Bilimler Binası, Z-104
Tel: 0 232 301 21 06

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi, 13:00-14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1354
ÖK.2354
ÖK.3354
ÖK.4354
ÖK.5354