DERS ADI

: Türk Kültür Coğrafyası

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EDB 5014 Türk Kültür Coğrafyası SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Türk Dili ve Edebiyatı öğretmen adaylarının Türk tarihi, kültürü ve edebiyatı hakkında bilgi sahibi olmalarını, farklı coğrafyalarda yaşayan Türklerin günümüze kadar geçirdiği tarihsel ve kültürel dönüşümleri farklı Türk boyları üzerinden karşılaştırıp değerlendirebilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kültürle ilgili temel kavramları açıklayabilme
2   Türklerdeki devlet ve toplum yaşamını özetleyebilme
3   Türk boylarını tarihsel süreçte din ve inanç üzerinden karşılaştırabilme
4   Türk tarihinin sözlü ve yazılı kaynaklarını sıralayabilme
5   Türklerin diğer milletlerle olan etkileşimlerini analiz edebilme
6   Türklerin insanlığın ortak uygarlığına yaptığı katkıyı değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin Amacı, Kazanımları, İçeriği ve Kaynakları
2 Kültür Nedir Kültürün Temel Kavramları
3 Türk Kültür ve Tarihinin Temel Kaynakları
4 Türklerde Yazı, Dil ve Edebiyat
5 Türk Tarihinde Devletler ve Toplumlar
6 Tarihsel Süreçte Türklerde Aile, Kadın ve Evlilik
7 Tarihsel Süreçte Türkler ve Mekan
8 Genel Değerlendirme, Ara Sınav
9 Türk Tarihinde Dinler, İnançlar ve Uygulamalar
10 Bilim Tarihinde Türkler, Türk Tarihinde Bilim
11 Tarih Boyunca Türk Sanatı
12 Türkler ve Diğer Halklar: Kültürel Alışverişler
13 Türk Coğrafyalarında Kültürel Merkezler
14 Bugünkü Türk Dünyası ve Somut Olmayan Kültürel Miras
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bedirhan, Y. (2014). İslamiyet Öncesi Türk Tarihi ve Kültürü, Ankara: Nobel Yayınları.
Ergin, M. (2001). Dede Korkut Hikayeleri, İstanbul: Boğaziçi Yayınları.
Kafesoğlu, İ. (1977). Türk Kültür Tarihi, Ankara: Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü Yay.
Ögel, B. (2014) İslamiyet ten Önce Türk Kültür Tarihi, Türk Tarih Kurumu Yayını
Ögel, B.(2014). Türk Mitolojisi I- II, Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları
Öztürk, C. (2015). Türk Tarihi ve Kültürü, Ankara: Pegem Akademi
Şeşen, R. (2018). İbn Fadlan Seyahatnamesi, İstanbul: Yeditepe Yayınları
Turan, Ş. (2014). Türk Kültür Tarihi, 7. Basım, Ankara: Bilgi Yayınevi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin %70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.ozbas@deu.edu.tr
Sosyal Bilimler Binası, Z-104
Tel: 0 232 301 21 06

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi, 15:00-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1234
ÖK.2234
ÖK.323
ÖK.42
ÖK.523
ÖK.622