DERS ADI

: Bilim Tarihive Felsefesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKD 5003 Bilim Tarihive Felsefesi SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ESRA BUKOVA GÜZEL

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Buca Eğitim Fakültesi
Almanca Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencileri bilim tarihi ve felsefesi çerçevesinde alanın temel kavram ve problemleriyle karşılaştırmak, bu kavramların ve problemlerin geçmişten bugüne nasıl ele alındığı konusunda tarihsel bir perspektif kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilim ve felsefe ilişkisini açıklar.
2   Bilimin tarihsel gelişimini kronolojik bir biçimde sıralar.
3   Farklı bilim alanlarının ortaya çıkış koşullarını değerlendirir.
4   Bilim felsefesinin temel problemlerini bilim felsefecileri üzerinden anlatabilir.
5   Bilime yönelik 20. yüzyılda ortaya konan belli başlı eleştirileri değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilim, Bilim Felsefesi ve Bilimsel Yöntem
2 İlkçağ Uygarlıklarında Bilim
3 Eski Yunan da ve Roma da Bilim
4 İslam Dünyasında Bilim
5 Ortaçağ ve Rönesans ta Bilim
6 17. ve 18. Yüzyıllarda Bilim
7 19. ve 20. Yüzyıllarda Bilim
8 genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Türk Tarihinde Bilim ve Bilimsel Gelişme
10 Bilim Felsefesi: Temel Kavram ve Problemler
11 Bilim, Bilimcilik, İdeoloji, Etik ve Din İlişkileri
12 Thomas Kuhn ve Bilimsel Devrimlerin Yapısı
13 Viyana ve Frankfurt Düşünce Okulları
14 20. ve 21. Yüzyıllarda Bilime Yönelik Eleştiriler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Topdemir, H. G., Unat, Y. (2009). Bilim Tarihi. Ankara: PegemA Yayınları
2-Koyre, Alexandre. (1995). Yeniçağ Biliminin Doğuşu. Ankara: Gündoğan Yayınları
3-Sayılı, A. (1996). Mısırlılarda ve Mezopotamyalılarda Matematik, Astronomi ve Tıp. Ankara: TTK Yayınları
4-Ata, B. (Ed.) (2008). Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme. Ankara: PegemA Yayınları
5-Yıldırım, C. (2014). Bilim Felsefesi. İstanbul: Remzi Kitabevi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr. Gör. Mustafa Özbaş
Sosyal Bilimler Binası, 303.
Tel:02323012106
mustafa.ozbas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 81

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1445
ÖK.2445
ÖK.3445
ÖK.4445
ÖK.5445