Genel Tanım
Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı) |
İnsan Kaynakları Programının amacı, organizasyonların etkinliğini artırmak için tasarlanan programları (işe yerleştirme yöntemleri, maaşlar, ek kazançlar, insan kaynakları politikaları vb.) geliştirmek ve yönetmektir. İnsan kaynakları alanının makro ve mikro boyutlarında, bilimsel araştırma yeteneği kazandırarak bilgiyi değerlendirme, yorumlama, uygulama ve yeni bilgi üretme yeteneğine sahip bilim uzmanları yetiştirmek bu programın temel amacını oluşturmaktadır. |
Kazanılan Derece |
İnsan Kaynakları Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) |
Derecenin Düzeyi |
İkinci Düzey (Yüksek Lisans Derecesi) |
Kabul ve Kayıt Koşulları |
Aynı veya ilgili disiplinlerde Lisans Derecesi, Not Döküm Belgesi (Transkript), Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) veya eşdeğer GRE, GMAT ve Dil Yeterliliği sınavlarından kabul edilebilir puan ile lisans derecesinde kazanılan genel not ortalaması ile ALES puanına göre kabul edilebilir ağırlıklı puana sahip olmak gerekir. ALES ve Yabancı Dil puanı aranıp aranmayacağı ile ilgili istisnai durumlar Enstitü duyurusunda yer alır. Ancak; Konservatuvar programları ile Güzel Sanatlar Fakültelerinin sadece özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul eden programlarının enstitülerdeki anasanat ve anabilim dallarına öğrenci kabulünde,Doktora/sanatta yeterlik/tıpta uzmanlık/diş hekimliğinde uzmanlık/veteriner hekimliğinde uzmanlık/eczacılıkta uzmanlık mezunlarının yüksek lisans programlarına başvurularında ALES şartı aranmaz. Kesin kabul, ilgili akademik birim komisyonunun değerlendirmesine bağlıdır. Uluslararası öğrencilerin kabul koşulları Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karar verilir. |
Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar |
Yatay Geçişle gelen öğrenciler:
|
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları |
1,5 yıl, 1 yılda 2 yarıyıl, her yarıyılda 16 hafta, 90 AKTS. |
Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları) |
İnsan kaynaklarının küresel, ulusal ve kurumsal düzeyde etkin şekilde kalkınmaya yönlendirilmesi, sosyal korunması ve iş barışı sağlanarak, çalışma ve yaşam memnuniyetinin artırılması hedeflerini aynı ölçüde gözeten akademik yetkinliklere sahip uzman adaylarına gerekli bilgi, yetkinlik, bilimsel araştırma yöntem ve kültürünü kazandırmak. |
Temel Program Kazanımları |
||||||||||||
|
Mezunların İstihdam Profilleri |
İnsan Kaynakları ve Endüstri İlişkileri bilim dalından mezun olanlar, elde ettikleri yüksek lisans derecesiyle Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ve bağlı kuruluşlar, sosyal güvenlik kurumu gibi kamu kurumlarında istihdam olanağı bulabilirlerken; özel sektörde çeşitli alanlarda ve özellikle insan kaynakları bölümlerinde insan kaynakları elemanı, uzmanı ve yönetici adayı olarak görev alabilmektedirler. |
Üst Derece Programlarına Geçiş |
Mezunlar kendi uzmanlık alanlarında ilgili iş pozisyonlarına başvurabilirler. |
TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi |
Ders Yapısı ve Kredileri |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme |
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. |
Mezuniyet Koşulları |
Tezsiz Yüksek Lisans programı, ilgili dersler (75 AKTS) ve Dönem Projesi (15 AKTS) olmak üzere toplamda 90 AKTS'den oluşur. Öğrencilerin genel not ortalamalarının en az 2.50/4.00 olması ve tüm dersleri en az CB/S/TP notları ile geçmiş olmaları gerekir. |
Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme) |
Tam gün. |
Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri) |
Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Özlem ÇAKIR |